ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Min mommo

Publicerad 2012-03-06 21:39:47 i Allmänt,

Det är mommos dag idag. Mommo Ebbas namnsdag, och mommos födelsedag. 87 år skulle hon ha fyllt här på jorden. Där hon är nu hoppas jag att hon inte blir äldre. Jag hoppas att hon bara är pigg och har ork att göra allt hon ville, men inte orkade här på jorden.

När jag är här hemma känns livet inte annorlunda. Här har hon ju aldrig funnits. Men när jag tänker på henne, tänker på det röda huset där uppe i norraste norrland, då känns det i hjärtat. Jag vill att hon ska vara där i huset. Sitta där på stolen i köket. Moffa ska vara där med henne, gapa lite åt varandra, steka kyckling och köpa karra. Det ska bara vara så, alltid. Jag känner mig inte mogen att förstå att människor inte lever för evigt.

Så många minnen, så mycket kärlek, så mycket saknad.....

Kommentarer

Postat av: moster

Publicerad 2012-03-08 14:23:06

ja, det låter som mommo o moffa i ett nötkskal, hihi just så, gapa på varann o steka kyckling o köpa karra :oD

Postat av: moster

Publicerad 2012-03-09 19:02:23

ja den där mommen ;o) hon har lämnat så många härliga spår efter sig ;o) o "gapa med varandra o kyckling i ugnen åsså karra" det är mommen o moffa i ett nötskal .

Postat av: mam

Publicerad 2012-03-10 19:14:17

Mmmm många minnen. Jag skickad ett SMS med "Grattis på Ebbadagen" till henne, konstigt, men dan efter kom det ett SMS med bara "Hej!" från ett för mig okänt mobilnummer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela