ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Verkligheten.

Publicerad 2011-09-01 20:39:09 i Allmänt,

Ibland smyger sig verkligheten på mig. Då när jag verkligen förstår att mommo är borta, inte bara borta som nte här, utan borta för alltid. Ofta kommer det när jag sitter i bilen, och lyssnar på nån fin låt. Då kommer tårarna och tankarna. Sedan tänker jag på allt fint som jag minns, och visst, jag hade hellre velat ha henne kvar här på jorden, men nu är det inte så. De fina minnena kommer alltid finnas kvar. Jag ser henne sitta där i köket, med en av sina huvudbonader på. Foppatofflorna och tjocksockar. Hon sitter där och funderar, berättar om när hon var barn. När jag var barn fanns hon där för mig. Alla somrar jag kan minnas som barn är hos dem. Jag minns att när vi åkte dit efter skolan slutat, var löven knappt framme. Sedan åkte vi inte hem förrän löven var i full blom, nästan påväg att bil höst.

Jag tänker på väggen i hennes vardagsrum, där alla bilder på barn och barnbarn hänger. Väggen är full. Hon var omgiven av så många, så många som alltid återvände till dem. Hon fick leva ett bra liv tror jag. Fick uppleva både barn, barnbarn och barnbarns barn. Det är fint. På slutet mindes hon inte alltid namnen på de små;) Inte så lätt. Många barn var det.

Oftast känner jag bara tacksamhet för allt hon givt, men ibland, ibland känner jag bara NEJ, det får inte vara sant! Hon skulle ju alltid finnas! Men livet har sin gilla gång, och här går livet vidare. Ibland känns det hopplöst, hur ska man orka med vardagen liksom? Varför skulle vardagen fortsätta utan mommo på jorden? Men sen minns jag, jag minns allt. Jag ser mina fina barn, som tack och lov fått uppleva världens bästa mommo Ebba. Gammel mommo ville hon inte vara, utan mommo Ebba. Jag pratar med barnen, och de minns ju oxå. Sina minnen, om glass och godis;)

Varje dag finns hon i mina tankar, varje dag.



Mina tre fina flickor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela