ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Kallt och härligt!

Publicerad 2011-10-21 08:53:44 i Allmänt,

Idag var det minus 3.5 grader när vi gick till skolan. Jag tycker det är helt underbart:-) Och jag önskar mig en riktig vinter gen. Åh, vad jag önskar det! Vill inte ha en regning slaskig råkall vnter. Fy och usch, då blir jag trött, trött och ännu mer trött, och så blir jag arg. Jag mår inte bra på vintern om det är sånt väder. Vi har ju haft två fina riktiga vintrar här, snälla, kan det nte vara en trend?



I morse hände det, det som bevisar att det faktiskt är bra att Sam är morgonpigg. Vi försov oss. Sam är inte hemma nu. Klockan ringde, och jag vet att jag bara stängde av den och blundade nån minut innan jag steg upp, men klockan gick verkligen i raketfart den där minuten som jag blundade, för den hade rusat till 20 över sju när jag öppnade ögonen igen. Inte bra, inte bra.... Men, fick upp alla barn  raketfart, i med frukost och de blev tom. kammade och tandborstade innan vi gick iväg. Tack och lov var det ju minusgrader, så jag kunde sätta en mössa på min hemska morgonfrisyr. jag duschar ju alltid på morgonen, men idag är jag ledig, så mössa är riktigt bra då;) Det roligaste var ju att vi faktiskt kom tidigare till skolan än vi brukar! Vi brukar vara på parkeringen när skolklockan ringer. En gång var vi hemma på vår grusväg när den ringde.... Då fick vi bråttom. Men, som sagt, vi kom i tid. Hann prata lite med Ellens fröken tom.
Ja, som jag sa, det är bra att Sam är morgonpigg ibland. Det går inte att försova sig när han är hemma:-)

Idag ska jag försöka ta mig till Lindex. Behöver lite strumpor till mig, och så är jag sugen på att spana in allt nytt som förhoppningsvis har kommit. Det var länge sedan jag var där, och jag tycker det är så kul att bara gå titta! Fast visst blir jag sugen på att köpa massor till ellen, men jag får hålla mig. Hon behöver ingenting ju!

Denna klickade jag hem (jag hatar det uttrycket, jag hatar det för att jag själv är livrädd för att beställa på nätet, men tänkte att jag kanske låter lite som alla andra om jag skriver så...) en fin sparkdräkt till Ellen igår, okej, det heter väl inte så, men jag tappade namnet just nu.

Jumpsuit

Sen kom jag på att det kanske ser mer "barnsligt" ut med muddar? Kommer hon se ännu mer ut som en jättebebis i denna? Nåväl, den är beställd iaf. Kan ju alltid skicka tillbaka om det skulle behövas. Nu ska jag bara hitta en som Louise kan vara nöjd med, som INTE kostar skjortan som en äkta onepiece gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela