ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Åh, varför är jag sån?

Publicerad 2011-05-03 20:23:03 i Allmänt,

Varför får jag sån ångest när barnen missar saker? Jag får ångest för att DOM missar saker!? Varför? Tilda kommer missa nån olympiad i skolan nästa vecka, hon älskar sånt. Det värsta är att hon oxå missar testet på konståkningen, det som hon tränat på flera veckor nu. Visst hon får en till chans i sommar, men ändå.... Alla hennes kompisar får ju göra det nästa vecka..... Men varför får jag ångest? Varför ligger jag och oroar mig? Varför ångrar jag att vi ska resa? Vi ska ju ha jättekul! Vi får ju göra andra roligheter, men ändå.....

Och så har jag dubbelbokat Lollo. Helt mitt fel. Har inte noterat att llla Göteborgsvarvet är samma dag som hennes uppvisning på gympan. Hon är anmäld till varvet, men vill gå på uppvisningen. Jag vill gå på göteborgsvarvet.... Men vet att jag kommer få ångest om jag inte är på båda ställena. Jag KAN inte vara på båda ställena! Jag fattar ju det. Men det blir bara kaos  mitt huvud när det blir så här.

Tilda är inte den som ältar. Jaha, jag missar den grejen, tråkigt. Sen är det klart. Lollo däremot kan ju älta och gråta, precis som jag. Fan oxå. Jag vill lära mig att se det vi faktiskt GÖR, inte det vi/dem missar.

Har tvättat alla sommarkläder som ska med. Har packat endel och gjort en medicinväska. Tildas och Ellens kläder är i princip färdigpackat, Lollo har i vanlig ordning inte börjat. Snart snart åker vi!

Kommentarer

Postat av: Peka

Publicerad 2011-05-03 23:00:36

Usch vad jag känner igen mig.

Fyfan för denna ångest och ångran!

Postat av: Mamm

Publicerad 2011-05-16 18:18:37

Heheee..känner väl igen symtomen..du har blivit en MAMMA!! En mamma har ångest för alla övriga familjen plus närmsta släkten plus utsatta barn plus plus plus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela