ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Söndag=vilodag?

Publicerad 2011-04-03 12:52:46 i Allmänt,

Men hur kul är det att bara vila? Inte speciellt. Vi kommer dock inte göra många knop här hemma idag. Den utlovade solen lyser med sin frånvaro och jag har ingen lust att vara ute när det ösregnat och marken är mer än blöt och kladdig idag.

Vi sov länge idag, ja iaf. v tjejer i huset, eller nej, inte ens det, jag och Ellen sov länge.... Sam gick nog upp vid halv sex som vanligt, och åkte väg och fskade. L vaknade vid 7.10 och lyckades väcka T. De två har sedan legat i varsin säng, en läsandes och en med datorn i högsta hugg. Jag och Ellen snarkade på till nio. Vaknade av att det ösregnade och tänkte bara neeeej! Men men, solen kommer en annan dag.

Har kört L till gymnastiken och hängt tvätt. Det är det jag lyckats hinna med än så länge. Förhoppningsvis blir det minst en maskin tvätt till och kanske nåt mer som måste göras.

Igår försökte jag läsa i min nya fotobok. Men inte ens fast den är för nybörjare fattade jag något..... Måste verkligen ta tag i det där med en fotokurs. Vad ska jag ens med min dyra fina kamera till annars? Men till hösten får det bli. Våren är för fullspäckad med aktiviteter ändå. Ska se om jag hittar någon snabbkurs, eller helgkurs kanske. har för mig jag läste om en helgkurs någonstans. Får inte vara för många gånger, för då finns det väldigt stor risk att jag missar några gånger. Men detta liv som vi lever får ingen annan än barnen ha regelbundna aktiviteter;)

Tjejerna har bytt dagar på konståkningen nu innan sommaren. Måndagar, fast de har såklart olika tider nu.... En mellan 16-17 och den andre 17-18. Sedan på torsdagar mellan 16-17. Sam som var så glad över att de bytt utefotbollens dagar, så Tilda kanske kunde vara med... Men tji fick fotbollen, för de bytte till torsdagar, innan vi visste skridskons tider. Hon väljer konståknngen alla gånger. Hon har ju klarat sexans märke och får åka utan hjälm, så det är visst extra kul nu:)



En gammal bild på skridskoprinsessorna! Har ju varit så dålig på att fota som sagt.... Men igår testade jag fota massor, men eftersom jag ännu inte fattar hur jag ska vända på bilderna, så kan jag inte visa nån ny bld ändå..... Men en annan dag kanske!

Kommentarer

Postat av: Peka

Publicerad 2011-04-03 17:58:05

Finns det ingen "vrid på bilden" knapp där du kollar bilderna? På min är det ju knappar med bilder..

Postat av: Peka

Publicerad 2011-04-09 21:38:53

Nä han var ledsen innan det kom besök. För att jag inte lät honom köra omkring med smutsig barnvagn inomhus.. (tog in den för att pumpa däcken)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela