ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Ska man skriva oxå?

Publicerad 2010-09-26 22:15:45 i Allmänt,

Inte har jag nåt att skriva om, men man får väl anstränga sig ibland dårå.

Allt känns bra här hemma, livet rullar på, och nånstans inom mig finns ett lugn. Början av terminen fick jag den där klumpen i magen, ska allt dra igång igen, stressen, aktiviteter, jobb, laga mat, tvätta, handla, ja ni vet...
Men, helt plötsligt känns allt bra! Barnen är inne i lugna perioder alla tre (peppar, peppar), och det gör nog sitt. De klarar mer och mer, och även gubben i hushållet har börjat ta mer ansvar för allt tänkande! Det är en stor lättnad. Barnen övar på att åka buss själva, Louise åkte ju helt själv till och från kören förra veckan, och vill göra det fler gånger. Allt som klarar själva blir ju en lättnad, vi hinner med mer, och slipper stressen. Stora barn är inte så farliga som jag trott!! jag har ju haft ångest då och då för att barnen växer, jag vill ha en bebis osv. Men nu känns det som att vi börjar hitta hem igen.

Ellen har fått börja på dans, och ni kan ju gissa hur lycklig hon var när dagen var kommen! Tyvärr fick jag inte vara med på hennes stora dag, för jag jobbade, men hon berättade så stolt och lyckligt om vad hon gjort.

Jag började kika i min gamla blogg igår, och ska kolla mer bilder. Väldigt kul att läsa och se måste jag säga!

Hmm... mer då? Inga nya bilder har jag tagit, väntar ännu på de härliga höstfärgerna och solen så jag kan fota. Kanske i veckan, det skulle bli fint väder!

Jag har oxå börjat spåna på biljetter.... Biljetter upp till norr. Jag VILL, jag MÅSTE upp!! Jag saknar alla så mycket, och vi ska ju inte upp till julen, så det kan ju dröja evigheter annars. Synd bara att det sablarns tåget ska vara så dyrt... Det ska ju vara billigt att åka miljövänligt, men det har inte veolia fattat. Skit veolia säger jag bara!

Äh, tänkte ta en bild från gamla bloggen, men antingen så funkar inte högerknappen på musen eller så går det inte att ta bilder därifrån. jaja, jag orkar inte mer med det,

God natt!

Kommentarer

Postat av: Gerda

Publicerad 2010-10-04 20:07:37

Vad roligt för Ellen att börja på dans, det är nog en av fördelarna att bo í lite mer tätort än här:aktiviteter för barn o ungdom.

Va kul att ni kommer upp, hinner ni vara till byn nåt? Ta flyget, går fortare o kanske billigare om ni kan åka nån Icke fre-lör-söndag, är det inte så?

Postat av: Peka

Publicerad 2010-10-06 17:07:56

Jag satte den så men den gled iallafall. Han var ju skitsur och bara försökte komma ur vagnen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela