ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Regn, regn och åter regn...

Publicerad 2010-10-23 14:22:31 i Allmänt,

Nu känns det som det regnat hur mycket som helst. Fast vi har haft en jättefin och härlig höst innan detta regnande. Det är så himla trist med regn!! Det blir så rått och blött och kallt.

Just nu sitter jag här helt ensam, L är på stallet med en kompis, T är hos en kompis och E är med sam i Stenungsund och byter stövlarna jag köpte. De var för små. Har varit med de stora på konståkning och på shoppingrunda. Vi letade skor, täckbyxor, handskar och mössor. L och T köpte skor



Denna fst i svart köpte båda. T ville ha en annan med lite lurv på, men de fanns inte i hennes str. Detta är absolut inte såna skor jag ville köpa, men men.... De är goretex i iaf. och förhoppningsvis fryser de inte heller i dem.

Till E köpte jag en mössa och reimahandskar. T fick oxå handskar, men täckbyxor hittade vi inga. Försökt leta på nätet, men utan resultat. Hon får ha sina gamla tills vi hittar nya, de gamla är precis i längden nu.

Nu är det bara L som ska ha handskar, sen kan vi invänta vintern. Endel säger att denna vinter ska bli kallare än förra, men jag tror inte på sånt. Vi hade en riktig vinter nu, och det kommer nog dröja innan nästa riktiga vinter behagar att komma. Tror jag iaf, men jag hoppas ju såklart!!

Har börjat längta till jul oxå! Ska bli mysigt att fixa jul här hemma. Sen om det bara blir vi, så låt gå då. Fast det är ju kul om nån vill komma hit förståss!

Tänkte börja packa lite för resan, jobbar hela veckan nu, så det blir bäst att börja redan i helgen, så det inte blir panik på fredag när vi ska åka. Sam är borta on-fre oxå, så det blir nog fullt ös ändå.

Ska bli så kul att åka upp!! Det är väl snö ännu där uppe vah?? Och inte bara blask?

Kommentarer

Postat av: Eve

Publicerad 2010-10-23 18:12:49

Skorna var ju snygga och just nu snöar det ute.. Hoppas det håller i sig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela