ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Vår resa, del 1

Publicerad 2010-05-11 22:44:29 i Allmänt,

Eftersom jag har tagit över 600 bilder på vår resa, och det ju är så svårt att välja vilka jag ska visa, så gör jag lite i taget. Få se hur många delar det blir, antingen jätte många så ni storknar, eller så blir det bara en  och så orkar jag inte mer.... Vi får se.

Den 2 maj var en spännande dag för barnen. De har längtat, väntat och längtat igen. Speciellt Ellen som ju inte kom ihåg nåt från vår förra resa. Hon har kryssat på bildschemat jag gjort till henne varje kväll, och så var dagen kommen. Men vi skulle ju inte åka hemifrån förrän efter lunch, så det var en lång väntan.
Men så var vi påväg, bilen packad, barnen förväntansfulla och kameran laddad. NU äntligen var vi på väg!!



På flygplatsen fanns en liten lekplats, ett litet lekflygplan! Barnen lekte och vi väntade. Handlade lite böcker och godis.



Ellen spanar nyfiket in flygplanen från fönstret innan vi själva får gå på. Vi kollar in väskorna som de lastar på. Och vi såg våran gula resväska!



Här är vårat flygplan.

Vi kom fram rätt sent, den lilla flygplansmatlådan var inte stor, så vi var alla hungriga när vi kom fram. Ingen mat fanns, så vi åt upp vårat godis vi köpt på taxfree innan vi somnade.




Första dagen! Barnen är laddade, vi ska bara hyra handdukar, och sen bege oss ut i det strålande soliga vädret!



På området fanns lekplats och hängmattor. Så efter första badet så testades allt som fanns runtomkring.



Lekplatsen på håll.



Tilda och Ellen testar gungbrädan.



Ellen sörplar slusch, som man fick ta hur mycket man ville.



Och så var det baddax igen! Cyklopen på plats, bara att.....



Hoppa i!



Plums i poolen! Ellen började så smått i lilla barnpoolen, men sen övergav hon den för de stora poolerna. Hon har blivit vattengalen, och hoppar i själv ner i pooler hon inte når botten i. Det har hon inte vågat innan.



Vattenrutchkanorna som vi åkte endel....



Louise älskar oxå att hoppa i med lite olika stilar....



Blubb blubb...



Man kunde åka en sån här ner till stranden, om man inte orkade gå 300 meter.... Vilket såklart inte barnen orkade. Så vi väntade snällt på detta fordon.



Snaaart framme vid havet!



Ellen la sig direkt ner i sanden. Hon älskar att ligga i sanden och mysa! Det var dock bara jag som badade första dagen vid havet. Tilda hade några sår på benen som sved i saltvattnet, Ellen var trött och orkade inte, Lollo vägrade gå i, och Sam tyckte det var för kallt.... Själv låg jag och guppade i vågorna som var rätt höga första dagen. Helt underbart ljuvligt! Om jag inte var en delfin i mitt förra liv, så tror jag inte på ett liv innan detta.



Coolaste bruden på stranden, eller vad säger ni?



Tilda letar snäckor att ta med hem som minne.



Några av fynden.



Stranden med vågor.



Glass fick man äta hur mycket man ville mellan halv fem och halv sex. Det var otroligt god glass! Jag som nästan bara gillar isglass, åt varje dag, ibland två på raken.... Mums, underbar!



Vårat hotell. Balkongen var mot vägen, inte så vackert kanske, men okej. Vi var ju bara inne på kvällen ändå.



Duschen hade ingen slang, utan en sån där badhusdusch, vilket Ellen inte gillar. Så att tvätta håret var inge vidare tyckte hon, tills vi kom på att cyklopen kan vara till hjälp!



Mat, mat och mat.... Med all inklusive så blev det endel mat. Frukost mellan 7.30-10, lunch mellan 11.30-14, kaffe och kaka vid 4, glass mellan halv fem och halv sex, middag mellan 19-21..... Och däremellan dricka i mängder. Inte tänker jag ställa mig på en våg på ett tag iaf....



Minidisco varje kväll.... Första kvällen ville Ellen inte vara med. Hon stod stilla och tittade på hela tiden, men följande kvällar var hon med. De sjöng och dansade, hon tyckte dock det var konstigt att de bara sjöng på ett annat språk.



Louise och Tilda ville så gärna få ta på mascara när vi skulle ut på kvällarna.... Och eftersom vi var på semester, så fick dom det! Här ville hon att jag skulle fota det, men det synns inte så väl. Jag tycker ju att mina fina flickor redan har så fina ögon och fransar, svarta och långa. Men klart de ska få känna sig fina de med!



Det satt en dam nästan varje dag mellan 11-16 och bakade nåt slags tunnbröd, man fick välja om man ville ha choklad på den. Sedan stekte hon det och så fick man det. Det var underbart gott, och barnen, framförallt Ellen åt flera om dagen! Sam gav henne motsvarande 50 svenska kronor i dricks, och det var verkligen mycket för henne! Hon blev så glad, och alltid när sam och Ellen kom dit fick dom ett stort leende och sitt bröd snabbt!



Här mumsar Tilda på ett Turkiskt chokladbröd! Försökte få reda på vad det hette, men damen förstod mig inte.



Lite mer bad. Lite lustigt, först när jag kom hem såg jag plasket i bakgrunden! Ellen hoppade och hoppade ner i poolen, om och om igen. Hon är så duktig!



Tjoho!









Jag tog en ensam promenad en eftermiddag. Det gick att promenera vid stranden till Side stad. Det var 8 km. jag gick inte hela biten.... Men här är tydligen Side. Gick på gångstigen dit, och på stranden tillbaka. Så härligt att bara strosa lugnt och ensam!



Jag och havet! Vi är ett!



Den röda mamman och de fina barnen!



En dag tog vi bussen till Side för lite shopping. Dolmus var vårt fordon.

Men här slutar första delen, för jag är trött och blogg.se är inte världens snabbaste på att ladda upp bilder.

Kommer mer en annan dag!

Kommentarer

Postat av: nina

Publicerad 2010-05-12 10:54:43

åh ellen på stranden bilden var jättefiiin!

Postat av: moster

Publicerad 2010-05-12 21:55:46

Å vad fina bilder, o vad härligt det ser ut, om jag ngn åker utomlands törs jag nog inte ta all inklusive...skulle ju bara äta o dricka hela tiden o vägra lämna hotellet ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela