ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Rubrik.

Publicerad 2010-03-09 22:03:10 i Allmänt,

En härlig solig ledig dag idag. Började dagem med att skicka 2 skolbarn till skolan, sen krypa ner hos lillbusan som låg i sängen och tittade morgon tv. Jag somnade, och sov i över en timme.... Lillskruttan tätt intill, helt tyst och stilla. Det var välbehövligt för en stackars gammal mor.

Sen efter dusch och en andra frukost begav vi oss till biblioteket för att lämna och låna nya cd-skivor till skruttan. Vi tog en omväg via bageriet och köpte fikabrös och smaskiga goda bröd. Sen ville hon kasta snö ner i bäcken vid skolan, alltid alltid säger jag nej, en annan dag. Nu kändes det som att det var en annan dag, så vi stannade där en stund. Sen gick vi lite längre bort, samma bäck med en annan bro. Det var så soligt och härligt att man inte ville gå hem! Lillskruttan tog av sig mössan och vantarna och jag fick ha min tjocka jacka helt öppen för att inte svettas. Min jacka är iofs. supervarm, så det är inte konstigt.

Vi gick hem och åt lunch, rester från igår. Och fikade bulle. Inväntade skoltjejerna, sen fikade vi mer bulle... Fast efter mellanmålet.

Och så var det dax för konståkning. Dom är så duktiga tjejerna! Riktiga isprinsessor.

Och L hade kör och flöjt förståss. Sen var den dagen slut.

Louise sover i min säng, Tilda igår. Ellen kommer ju var och varannan natt, så hon får sin del ändå.

Jag har hängt upp tvätten, och allt är färdigt för imorgon. Ska bara duka frukostbordet med allt som kan dukas i förväg,  ta fram kläder till mig, och så krypa ner i sängen. Arbete väntar imorgon.

Och mamma, ja, Tilda valde jackan själv. VI skulle inte köpa nån jacka, men hon blinkade med sina rådjursögon, och rabattkupongen fanns ju i min väska... Velade länge, gick därifrån, men hon ville så gärna ha den. Det är str. 146, hon har 134 nu som brukar vara lite stort, men jag tyckte den funkade ändå. Fanns inte mindre. Hon lääängtar tills hon får ha den på sig ute! Lite till får hon vänta tycker jag, även om värmen börjar komma.

Önskar jag var sådär duktig som så många andra, som lägger in bilder från dagen typ varje dag.... Tog några fina bilder när vi var ute idag fast på mobilen, och jag vet tyvärr inte vart den sladden är... Så ni får som vanligt fantisera och se bilderna i erat eget huvud! fantasi ska visst vara bra har jag hört.

Kommentarer

Postat av: mamman

Publicerad 2010-03-11 07:08:38

Ja,härligt med "riktig" vår! Vi väntar........

Postat av: mammamia

Publicerad 2010-03-14 10:26:11

Hejåhåå! Vårvinter väder idag, -4 grader, fågelkvitter-kråksång mm.

Postat av: gerda

Publicerad 2010-03-14 18:38:18

Vi (jag o din mor) brukade också turas om att sova brevid mamma, då pappa(moffa) börjat jobba i Kiruna- minns inte om storebror gjorde det el var ha utflugen...el tyckte han att han var för stor, kanske D minns bättre

Postat av: gerda

Publicerad 2010-03-14 18:40:41

Hmm, skrev ett inlägg nyss- men ..borttaa

Jo skrev att jag o D också brukade turas om att sova brevid mamma då vår pappa börjat jobba i Kiruna, minns inte om storebror var med i sovningarna el var ha utflugen...kanske D minns bättre..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela