ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Bältros och stukad fot.

Publicerad 2010-03-29 17:36:37 i Allmänt,

Hemma och vabbar idag, inte så ofta det händer (man får väl säga tack och lov) men Tilda har fått bältros. Hon är ju pigg och så, men blåsorna gör ont, så vi beslöt att hon får vara hemma idag. Bra val, för blåsorna har ökat i storlek och gör därmed ondare idag.

Vi har inte gjort många knop idag. Barnen har påskpysslat, jag har städat lite och så fick vi åka och köpa påskfjädrar för jag hittar inte de gamla. Var på apoteket oxå och köpte hudkräm och asollösning.

Sen kom Louise hem från skolan, med bandage runt foten. Hon hade trampat snett på gympan. Tänkte att det nog inte är så farligt, för mina barn är så sällan sjuka att det blir lite spännande om det händer nåt att de gärna överdriver lite... Men när jag lindade om hennes fot såg jag att den var alldeles svullen. Men till öppet hus skulle hon ändå, så hon fick åka bil dit. Få se om hon oxå blir hemma imorgon, eller inte.

Lite bilder då!!



Singstar tjejerna i lördags.



Mera tjejer!



Ellen knasfia!



Måste ju göra som mamma....



Undra om jag gjort sega våfflor?? Ser lite jobbigt ut att skära...






Ja, det gick!!



Klätterapor har vi gott om i huset.... Så här minns jag att vi gjorde hos mommo och moffa när jag var liten!

Ska ta och värma potatisgratängen som blev över från igår, och ha skinka och grönsaker och frukt till. Det gillar alla barnen, och jag älskar potatisgratäng!! Mums!!

Kommentarer

Postat av: eve

Publicerad 2010-03-29 18:14:06

Fina flickor och fin duk på bordet!

Postat av: momm

Publicerad 2010-04-08 10:01:28

Jaha, har foten o bältrosen läkt än....? Vårbilder väntar jag på!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela