ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

När föräldrarna inte ser....

Publicerad 2010-01-06 19:49:59 i Allmänt,

Ellen och Tilda berättar många gånger att dom ätit godis hos grannbarnen. Jag gillar det inte så mycket, men har inte sagt något. Idag frågade jag Ellen, får dom äta godis när dom vill? -Ja, fast bara när deras mamma och pappa inte ser....

Och när mamma och pappa inte ser har någon tagit upp skålar och skedar och hällt i vatten och russin. Inne på Tildas rum, jag gissar att hon kommer neka till att det var hon.

En dag innan jul kom Tilda med en liten borste till läppglans som hade gått sönder. Nä, den går inte att laga sa jag, för det gjorde den inte. En annan dag lite efter jul kommer Louise ner och är arg, hennes lilla precis likadana borste är sönder. Den var inte sönder igår säger hon... Jag går in till Tilda och ber att få titta på hennes borste, jaha, den är hel!? Men nä, hon har INTE bytt ut borstarna.... Märkligt det där.

Någon har oxå skrivit på väggen i hallen, men det är inte någon av våra barn, för det säger dom. Konstigt att Sam går och skriver på väggarna numera....

Nä, jag ska gå ut i snön och kylan och koppla in min nya kupèvärmare. Skönt att ha en varm bil imorgon bitti när jag rullar iväg till jobbet klockan 06.50.... suckar.... Men SEN är jag ledig i 3 dagar!

Kommentarer

Postat av: momm

Publicerad 2010-01-07 15:13:29

hahahaa.......ja, mycket brukar hända när föräldrarna inte ser!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela