ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Ingen magsjuka och kalas.

Publicerad 2010-02-06 20:10:05 i Allmänt,

Passar absolut inte ihop, magsjuka och kalas... Fast ingen magsjuka och kalas är bättre!

Magsjukan har spritt sig som en löpeld på dagis. På onsdag när jag kom till dagis fick jag höra att det hade varit kräkorgier på dagis dagen innan... Kändes lagom kul att lämna sitt barn där, men vad sjutton skulle jag göra?! Hade två inbokade möten och vikarier har vi inte direkt överflöd av. Så med dåligt samvete och ångest i magen lämnade jag henne där. Sam hämtade och fick då höra att det endast var 3 barn där, en hade börjat kräkas där under morgonen...  Jag sanerade hemma, bort med mattor och leksaker kring barnens sängar och en hink intill Ellens säng. Bad henne ta med hinken om hon kom ner till oss under natten. Plikttroget kom hon bärandes på hinken mitt i natten.... Inget kräk.

Torsdag lämnade jag oxå, endast 3 barn där igen. Fredag lämnade jag, 4 barn på grön och 3 på avd. bredvid. Jaja, några var hemma i förebyggande syfte, som de vars föräldrar är hemma med syskon. Ellen frisk och kry... Spännade att hon har sån stålmage! Hon har gnuggat händerna, samt spritat dem i massor. Hon lär sig snabbt min lilla skrutta!

Nu pågår 8 års kalas här för fullt. 4 barn plus en Tilda. De har ätit pizza och chokladpudding. Nu leker dom kurragömma. 3 av dem ska sova över, för det är sova överkalas. Louise sover hos en kompis och Ellen sover över hos sin kompis lilla HO! Ska bli spännande att se om hon sover där eller ej.

Sådärja, nu gick en gäst hem, hon skulle inte sova över från början heller. Och nu började melodifestivalen, kanske skulle man kolla lite? Tycker dock det är så jobbigt när det är flera avsnitt. Jaja, hänga tvätt kan man alltid göra.

Kommentarer

Postat av: Peka

Publicerad 2010-02-07 00:10:14

Ska Ellen sova borta? Hur ska ho...DU klara dig?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela