ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

En så härlig dag!

Publicerad 2010-02-10 21:04:19 i Allmänt,

Ibland känns det som jag bara skriver att barnen är bråkiga och så, men de är ju fantastiskt underbara emellanåt oxå! Idag har vi haft en sån där helt underbart mysig eftermiddag man aldrig vill glömma. Barnen har varit glada, pigga och härliga! Louise lagade middag, när jag sa att jag var så trött tyckte hon att hon kan fixa det. Hon har aldrig gjort något annat är stekt korv och gjort pannkakor. Så pannkakor blev det, eller plättar om man ska vara riktigt noga. Hon fixade allt själv, men lite stöd från mig. Stekte helt själv oxå! Och det blev de godaste plättarna vi någonsin ätit! Att hon följde receptet noga och hade i 1 tsk. salt gjorde susen, jag har alltid tyckt att en tsk. salt låter galet mycket, men jösses vilken skillnad! Mums! Plättarna hon stekte tog slut i rasande fart, och jag fick akut vispa ihop en smet till så alla magar blev mätta. Ja, min blev nog för mätt, för jag fick visst ont i magen tillslut. Nästa gång vill hon laga nåt annat. Jag är ju ingen såndär duktig bloggare som tar bilder på allt, och lägger in färska bilder, men men....



Här är hon iaf. Fantastiska Louise!

Sen har barnen gjort läxor, duschat och sånt nyttigt oxå. Tilda skulle lägga Ellen, men det slutade i att dom satt och målade på Ellens rum, så jag fick avbryta då vi ska upp så tidigt imorgon och Ellen är så himla trött på morgonen. Ja, de stora oxå, men de behöver inte lägga sig sju.

Louise har fått spotify på sin dator och är överlycklig!

Ja, dagen var så härlig, så jag känner mig alldeles lycklig över mina fina tre!

Kommentarer

Postat av: moster

Publicerad 2010-02-10 21:10:30

Vad roligt att Louise tycker om att laga mat, o vad duktig hon är ;-)

Postat av: eve

Publicerad 2010-02-10 22:01:25

Skicka hit henne så får hon laga mat till oss oxå!

Postat av: mommen

Publicerad 2010-02-11 07:27:54

Skitt, vad stolt jag känner mig när MINA barnbarn är så välartade och vackra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela