ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Dagar kommer, dagar går....

Publicerad 2010-02-28 20:58:01 i Allmänt,

Snart är man gammal och grå.... Rimmar inte ens, men så är det.

Helgen har gått i jobbets teckan. Gårdagen var bra, men idag var jag ensam pga. sjukdom och då var det mindre roligt. Har varit på tok för mycket sånt på jobbet den senaste tiden och det är stressande och jobbigt. Och brukarna blir lidande. Förhoppningsvis ska det bli bättre inom kort, då vi får mer personal och fler vikarier.

Nåväl, inga bilder har jag att erbjuda heller. Har inte tömt kameran på ett tag, inte för att det finns allt för många bilder där i, men ändå...

Den härliga vita vintern är strax ett minne blott. Det är plusgrader och snön smälter i rasande takt. Det är översvämningar typ överallt, och är det inte det så är det slask så man blir riktigt blöt, eller fastnar med bilen. Då kan det likaväl komma regn i några dagar så är allt borta snabbt och smärtfritt, nästan iaf.

Vi stack iväg till maxi idag och kollade in deras bokrea. Bokias var inte så himla bra tyckte jag, men på maxi hittade vi massor. Louise och Tilda fick välja 3 böcker var, Louise hittade fler än så, men fick välja bort några. Ellen hittade iofs. oxå många, men de var för lite större barn, så 2 blev det. Och jag köpte två, hade kunnat köpa fler om jag hade bättre minne.... Läste på många böcker som jag ville ha, men kunde inte minnas om jag läst dem, eller hade läst på baksidan nån annan gång, eller om jag rent av har köpt dem men inte läst än. Jaja, så blir det när man börjar bli gammal.

Louise var lite rolig, hon såg att en tonårstjej valde samma böcker som henne, och ville nästan inte köpa dem därför. Hennes böcker handlar nämligen om större barn, tonåringar, och är väl tänkta för större barn, men hon läser ju såna böcker och gillar det, och då ska hon ju köpa dem. Hon började ju läsa så tidigt och har väl plöjt igenom alla böcker som är tänkta för hennes ålder, nästan iaf.... Hennes fröken och de andra fröknar hon haft har alla varit så imponerad över hennes läskunnighet, de har aldrig sett någon som varit så duktig på att läsa som hon var redan när hon började i förskoleklass. Hon bestämde ju sig en gång att hon skulle lära sig läsa, och när hon var 5 1/2 läste hon flytande nästan!!

Hoppas hon lagt sig för att sova nu och inte ligger och läser halva natten som hon gör ibland när hon hittar riktigt bra böcker.... Bibliotikarien sa en gång när hon kom dit med skolan och hade glömt sit kort, att det gör inget för hon känner ju igen henne, du är ju nästan född på biblioteket... Fniss.... Vi var där rätt mycket när Tilda var liten, hon stackarn låg i vagnen och sov och vi frossade i böcker.

Jag är en periodare av att läsa. Har nu i några år läst milioner böcker, typ, men sen tv:n kom in i vårt sovrum väljer jag den.... Kommer väl tillbaka till läsandet en annan dag.

Imorgon har vi fritids/dagis här. Det är ju studiedag och dagis/fritids/skola är stängt och jag är ledig, så jag får 3 extra barn imorgon bitti. En av dem åker iväg vid 10, men resten blir kvar över dagen. Ellens kära lilla kompis lilla HO kommer, och hon längtar så! Hon ville gå sova tidigt så hon är pigg imorgon när han kommer!

Jag bör väl oxå sova tidigt, så jag orkar vara en bra pedagog imorgon.

Natti natti!

Kommentarer

Postat av: morsan

Publicerad 2010-03-02 13:30:39

* GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN PRINSESSAN *



Hoppas du får en underbar dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela