ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Julefrid i juletid....

Publicerad 2010-12-23 22:10:07 i Allmänt,

Pustar ut nu efter en härlig ledig dag. En dag full av saker att göra, men ändå ingen stress. Vi har städat lite, dammsugit, promenerat och handlat, hämtat paket, kokat kola och tomtegröt, doppat kolan i choklad och pyntat. Packat in julklappar, ätit pizza och tttat på film. Barnen har faktiskt varit lugna och lekt med varandra. nget bråk eller skrik. De är spända och förväntansfulla för imorgon!

Själv blir jag lite sentimental så här dagen före dopparedagen.... Imorgon går allt så fort, vips är det slut. Jag vill njuta, mysa, vänta, pynta, förbereda mera!! Jag älskar julen! Det är faktiskt väldigt skönt att vara hemma under julen, jag tycker om att träffa alla där uppe på julen, men det går inte att komma ifrån att det är bökigt. Åka tåg, släpa med klappar, resa hit och resa dit, hem igen med alla klappar plus massa mer. Det är rätt besvärligt, men såklart värt mödan när man väl firar julen där!

Hemma är det lugnt och skönt, man får pyssla och pynta så mycket man vill. ngen stress.

Huset lyser så fint, snön ligger vt där ute (tack och lov för det!!) och inne doftar det gran, fast vi har plastgran! Jag har smugglat in grankvistar och dekorerat med. Underbar doft!

Nä, jag ska förbereda mig för sängen. Vi ska vara i kyrkan halv 11 morgon. nte tidigt, men ändå. Paket ska hinnas öppnas, vi ska bli vackra och fina och hinna äta tomtegröt.

Så GOD JUL alla där ute i cyberrymden!

Kommentarer

Postat av: Anna B

Publicerad 2010-12-24 17:01:03

GOD JUL!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela