ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Sängoperation!

Publicerad 2010-08-14 14:17:26 i Allmänt,

Har monterat ner Tildas säng (okej, sam gjorde det) och han körde även iväg den till vänner som ville ha den. Jag och Louise bar ut hennes säng till Tildas rum, och sen har Sam och en granne burit upp paketen med Louises nya säng upp på hennes rum. Nu ska det bli fint, hoppas jag! Men jag har inte orkat mörja montera ihop hennes säng ännu, det blev lunchdax och nu vilar jag lite efter maten. Men kanske att jag hinner lite idag, annars blir det imorgon. Vi ska se om man kan möblera på Louises rum oxå, det vill hon. Det är bara så svårmöblerat där inne!

Tilda har sovit hos farmor, och är kvar där än. Sam åker fram och tillbaka till tippen med allt skrot jag rensade ut vid källarröjet. Man kan tro att det är vårstädning på G!

Vi åker kanske in till kulturkalaset i em. Om det inte tänker komma regn, har varit jättefint soligt idag, men nu är det dismoln, och varmt. Man vet aldrig om regnet behagar komma hit.

Igår natt gick vi ut och såg på stjärnfallen! Helt makalöst mäktigt! jag och L låg i varsin solstol med en filt och bara tittade. Mitt i natten! Det var så mysigt, L ville inte gå in. Men tillslut gav vi oss, massa stjärnfall såg vi.

Annars, ja, nästa vecka börjar allvaret igen. Och vetni, jag känner mig redo! Barnen längtar så otroligt mycket, de bråkar bara här hemma, så det blir bra att komma in i dagliga rutiner igen, så gott det nu går med mina oregelbundna arbetstider. Louise och Tilda börjar på nya fritids båda två, vi har varit och hälsat på där, och det verkar bra på båda ställena. Louises ligger närmare nu än förra terminen, vilket är skönt.

Vi håller på pusslar ihop med tider och aktiviteter och vilka de kan ha kvar. Allt snurrar runt och byter tider och dagar så inget som funkade förra terminen funkar nu.... Morr.... Men vi får se hur vi kan få ihop allt när vi vet alla tider.

Jag håller på med en sommar koll, vad som hänt i sommar, men den är inte färdig ännu. Publicerar den så fort den blir klar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela