ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Hinner inte med nåt...

Publicerad 2009-09-08 22:14:22 i Allmänt,

Nä, med 3 barn och jobb och allt vad det innebär hinner man inte med så mycket märker jag. Sommaren har varit skön, om än lite barn som klättrat på väggarna. Men nu är det allvar igen, och det märks. Konståkningsträningar, kör, flöjt, fotboll, gympa, öppethus, läxor, och sen har man ett hus som ska skötas. Skulle behöva gå ner till halvtid båda två känner jag ibland.... För att kunna ha tid till annat oxå. Men men, det känns bra iaf. och det är skönt. Hösten får komma nu, jag har inte ångest längre för att sommaren tar slut. Vintern däremot, den kan vi hoppa över....

Ja, vi funderar ju på att åka utomlands. Men det är ju så sabla krångligt att boka nåt på nätet, så vi får nog snällt knalla in på resebyrån och boka där. Frågan är bara när...?

I söndags var vi ju ute och paddlade kajak, jag och två vänner. Vi fick sol, tänka sig! Det var så härligt och fridfullt och alldeles underbart! Vi paddlade till en liten liten ö där vi åt lunch och bara hade det skönt. Hemvägen var lite kämpig då det blåste motvind, och det kändes inte som man kom nån vart. Men det gjorde vi ju, så vi kom tillbaka med. Detta måste defenitivt göras igen! Fast det lär nog inte bli förrän nästa sommar gissar jag. Dagarna rullar på och hösten kommer strax.

Tja, vad mer har jag att komma med? Inte mycket som vanligt. Vår lilla skrutta är en härlig skrutt, men massor av tålamod får man ha. varje eftermiddag sätter hon igång att skrika, gråta och skrika lite mer. Hon är trött efter en dag på dagis så jag klandrar henne inte. Men det är lika jobbigt för det. Allting blir galet och så måste hon skrika. Sen måste hon kramas, och det i mängder. Får hon inte sitta limmad på mig är hon inte att leka med... Men hon är ju oxå så härlig och mysig och fantastisk!

Dom stora flickorna har verkligen blivit stora! Lilla busiga Tilda som går i ettan, har läxor och sitter vid en bänk om dagarna. Jag kan verkligen inte se det framför mig! Hon sitta still.... Måste försöka få till en dag som jag kan vara med henne i skolan, ja även Louise. Det är roligt att få vara med en dag i skolan och se hur dom har det. Man får passa på så länge dom tycker det är okej att ha med sig mamma till skolan.... Snart är man bara pinsam och knäpp.

Men nä, jag ska ta och borsta mina tänder och lägga mig och läsa lite innan det blir för sent.

Kommentarer

Postat av: moster

Publicerad 2009-09-09 20:46:54

jo, det blir väl kanske i mellanstadiet dom tycker man är pinsam...fast kanske inte alla, kanske bara jag som varit pinsam ;-)

Postat av: peka

Publicerad 2009-09-10 09:44:55

En heelt sprillans ny vagn!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela