ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Ikea idag.

Publicerad 2009-06-11 23:48:39 i Allmänt,

Det blev en tur till ikea idag. Fick ett ryck, och håller på fixar i ordning på övervåningen där skrivbordet står. Köpte en expedit hylla, och lite lådor. Lite annat kom ju hem förståss. Hyllan är ihopmonterad, av MIG! jag som alltid lämnar över sånt till mannen här i huset. Ska ta ett tag imorgon och fixa i ordning, flytta upp mina sysaker och pyssel. Sen har vi en pysselhörna igen! Det var länge sen jag sydde. Men Ellen behöver shorts, så jag ska se vad jag har i tygväg, och sen sy lite. Tänkte jag iaf...

Kruxet är väl att jag lovat barnen att åka och bada.... Hur klarar man sig ur nåt sånt? Jaja, vi kanske får åka iväg och bada en sväng då. Eller så åker vi hela familjen till nåt äventyrsbad i helgen. Vi får se. Det ska regna i massor imorgon iaf. Så ute kommer vi nog inte vara.

Ellen har börjat sova inne hos Tilda numera. De ser så söta ut där de ligger... De sover i samma säng oxå. T tycker det är mysigt, för hon är lite rädd på kvällarna säger hon. E lägger ju sig före henne, så de somnar inte tillsammans. E vill ju gå lägga sig så tidigt. Idag somnade hon före sju. Hon är trött hon... Fast så var hon uppe vid sex imorse... Tur hon är så snäll mot sin gamla mamma så hon sitter i soffan en timme och ser på film. Just nu är det Alfons som gäller. Sen har hon lekt med Tilda på deras rum, så inte förrän kvart över 9 kom de och väckte mig. Det var skönt...

Nu borde jag sova lite. Ska läsa lite i min bok oxå. Det var ett par dagar sen jag läste...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela