ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Min Lotta på Bråkmakargatan...

Publicerad 2009-07-03 21:40:57 i Allmänt,

Hon kan ju allting, min lilla Ellen på B vägen....

När sommaren började, hade hon glömt bort att hon kunde simma med bara armpuffarna. Hon var så feg så feg... Hade både armpuffar och simring. Jag fick muta henne med glass för att öht. komma i vattnet i hav/sjö... Sen lyckades Louise få henne att testa med bara armpuffar, och hon var så lycklig när hon insåg att hon kunde simma, i poolen... I sjö/hav fick jag muta... Visste ju att hon skulle älska att bada, bara man fick i henne. För några dagar sen bestämde hon sig för att hon skulle lära sig simma utan armpuffar... Sagt och gjort, skruttan hoppar i poolen utan armpuffar, slänger sig i vattnet och ska simma. Hon sjunker ju givetvis, men upp kommer hon, lycklig... Mamma, jag dök! Sen har hon övar och övat, och nu doppar hon frivilligt huvudet i vattnet!



Åååååååå.....



Hej, vad det går bra!!



Sådärja, då kan man dyka!! Hon dök och dök och dök... -Ellen är frisk, hon kan dyka.... Sjöng hon om och om igen....

Nu ska hon öva på att simma oxå.... Det tror jag ju inte hon kommer klara i sommar, möjligen under vattnet....

Inatt ska Louise, Tilda och en kompis till dem sova i tältet.... Själva... Jag ska jobba, så jag vill sova inne. Undra om jag kommer kunna sova nåt, eller om dom kommer sova nåt....





Visst ser det ganska mysigt ut?? Inte sådär kallt och ruggigt och hårt som det brukar vara när vi tältar, eller regnigt för den delen... Detta var från när vi tältade. Inatt har de bara luftmadrassen, den andra är ju till sängen där Ellen sover.



Vi har haft kaninpromenader oxå!



Lilla Sotis... Snart ska hon åka hem igen. Känns lite trist... Det var ju mysigt och roligt att ha kanin!

I morgon hägrar jobbet igen. Idag var det svettigt värre, lär väl inte bli bättre imorgon. Men ack så skönt det var att åka till jobbet kvart i sju, det var så svalt och skönt! "bara" 23 grader....! Men dom har lovat svalare nu, och ev. regn. Regn behövs verkligen, för jag orkar inte vattna längre... Helst vill jag ha rejäl åska oxå. Det är härliga grejer det...

Nä, om man skulle ta och göra lite annat. Typ glo på sjalbarn....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela