ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Lever gör jag!

Publicerad 2009-07-31 22:49:39 i Allmänt,

Semester är härligt. Önskar man kunde ha mer semester än ynka 4 veckor om året.

Vi kom fram till Kiruna, utan bekymmer. Barnen har verkligen varit duktiga i bilen. Igår åkte vi till Narvik. Varit mycket i Norge som barn, men jag tror inte jag uppskattade miljön där då, för jag kommer inte ihåg hur vackert det är där! Vi åkte upp på ett berg med linbana. Det fanns snö där! barnen tyckte det var häftigt med sol, 20 grader och snö. Vi käkade svindyr korv och pommes där uppe medans sam klättrade högst upp till toppen.

Vi gick och kikade på stan oxå, och sen till museum om andra värdlskriget. ja, det var inte så kul för barnen, men men... Gubben kom flera gånger och lådsades kolla på nåt precis där vi var.., ha ha, han såg nog mina huligan barn hur dom pillade på allt.

Vi avslutade dagen med ett besök på en strand. Vattnet var svinkallt, men det var vackert där. Vi plockade fina stenar och bara njöt. Hemma var vi först vid 23 tiden.

Idag var vi på marknad. Inget spännande, men kul att göra nåt iaf. Sen kom alla hit och barnen lekte.

Imorgon gör vi Kiruna stad osäkert. Sen vet jag inget mer. Blir nog att jag och barnen tar tåget hem, för sam vill åka snart. han är och fiskar nu, men när han kommer tillbaka vill han nog dra hemåt.

Nu äter vi vitlöksbröd mitt i natten... Sen får barnen sova. Jag med.

Bilder kanske kommer nån dag.

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-08-02 21:09:27

Hej på er där uppe i norr! I fredags när vi åkte in i Ytterby och vid tappen så sitter lille Ho bak i bilen och säger Ellen, Ellen, han längtar nog efter lilla fröken! Vi ser fram emot att få träffa er igen, även om det kanske dröjer ett tag till. Ert lilla monster mår bra här:-). Kram från familjen O.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela