ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Fnissar lite lagom...

Publicerad 2009-07-17 10:14:06 i Allmänt,

Mamma, du har inte varit hos oss på ett tag, det hör ju jag. Under trappan i källaren... Där får inte ens spindlar plats längre.... Så nån tripp trapp möbel från inte plats heller.

Sofie undrade hur den ser ut



Så här. Hade tänkt måla den vit, och köpa nya rååååsa lådor till. Men nix, den passar inte in i hennes rum. För stor helt enkelt. Vill inte ha för mycket där inne, lite lagom. Tror det blir en expedit med fyra fack som får stå bredvid sängen. Då kan hon ha böcker i två fack, och ¨så mer lådor i två. Och så kan hon ha typ en cd-spelare på. Jag funderar vidare...

Igår efter gocarten började jag känna ont i halsen. SEn har jag småsnörvlat lite under kvällen. Inatt har jag sovit rätt kasst, har ont i hela huvudet, öronen och halsen. Shit oxå.... Jag vill inte bli sjuk nu. Har ju flera dagar ledigt kvar... Fast jag vill verkligen inte vara sjuk nästa vecka då jag ska jobba... Hua, mardrömmen. INGA vilarier har vi!! Vi har frågat chefen vad vi ska göra om nån blir sjuk under sommaren, men inga svar har vi fått. Mer än att vi inte får bli sjuka.... De få vikarierna vi har, jobbar ju hela sommaren. Så det finns liksom inget att göra. En dag eller två kanske man kan lösa, ställa in lite brukare osv. Men om nån skulle bryta benet typ, ja, då blir det kris.

Idag ligger det en snabbstädning framför mig. Ska plocka, damsuga och städa toan här uppe. Hamsterburen måste oxå städas. Vi får gäster ikväll, så de måste kunna gå på toa iaf. Det blir så snabbt stökigt på sommaren. Barnen springer in och ut barfota och drar in smuts och gräs.

Nä, nu får jag sluta hänga här. Ska nog införa varannadags dataförbud för min del... Ha ha, vad tror ni om det!?

Ha en bra dag!!

Kommentarer

Postat av: MAMMAAA

Publicerad 2009-07-17 13:21:14

OBS Svininfluensan finns där, på Gothia Cup....!!

Det stod i Aftonbladet.

Postat av: eve

Publicerad 2009-07-17 18:03:03

Tänkte just fråga om du fått svininfluensan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela