ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

En vecka mesester!!

Publicerad 2009-07-11 15:40:03 i Allmänt,

Japp, det har jag nu, semester för er som kanske inte förstår...! Ska bli så skönt. Bara inte göra nåt.

Snart, mycket snart är det inflyttning på Ellens nya rum!! Det är så fint så! Trägolvet är lackat en tredje gång idag, och kanske kanske kommer listerna upp idag. Inte så troligt, men ändå.

Vi tog en tur till IKEA idag, barnen och jag. Barnen lämnades in på förvaringen och jag knödde bland folket, för det var massvis med folk.
Köpte fyra råsa lådor till expedithyllan, en expedithylla då förståss, lite små andra lådor och lakan till ellens säng. Ska färga rosa. Det är till växasängen, de sitter ju madrassbitar på gavlarna, och de är fult gul och blå nu.

Så snart listerna är på plats, åker möblerna in. Ellen längtar, och jag längtar...

I dag ska vi på middag hos svärmor. Trevligt, det var länge sedan! Hennes morbror från Boden är på besök. De var här en sväng och kollade på huset igår. han var ju med när detta huset byggdes 1953. Han tyckte det såg lite annorlunda ut nu...

Hmmm.... vad mer då? Snart får vi börja planera norrlands trippen oxå. Hur vi ska gå till väga för att ta oss den långa sträckan med bil. Måste ha lite nya ellen dvd filmer. De stora har lånat lite av kompis, men de hade inget för ellen. Funderar på köpa några pippi filmer på dvd. Vi har ju nästan alla på vhs, men de går ju inte på resan... Nu har hon äntligen börjat våga titta på pippi filmerna! Hon har varit så rädd för poliserna, bovarna och sånt. Hon har kollat pippi på rymmen några gånger. Första gången var hon rädd när conrad och åskan var, men inte andra gången.

Nu ska jag nog gå sortera bort lite dockkläder.... Det är spännande grejer det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela