ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Dagens skörd!

Publicerad 2009-07-06 21:43:21 i Allmänt,



Jag verkligen älskar att bara kunna gå ut i MIN trädgård, och plocka av olika härligheter. Känns så mysigt, ekonomiskt, miljövänligt och allt sånt. Framförallt är det GOTT! Inga jordgubbar smakar så gott som ens egna! Vi käkade med glass. Blir så mumsigt med glass. Imorgon ska vi göra jordgubbs och rabarberpaj, samt äta några gubbar på yoghurten till frukost. Barnen sa att krusbären var mogna, men det tror jag inte på. De brukar ju mogna rätt sent?! Får väl gå smaka imorgon. Morötterna börjar bli ätbara iaf. Smultron har vi i mängder, och rabarber då. Hallon har vi lite, satte ju två buskar i våras. Björnbär har vi, men mognar sent, plommon och vinbär likaså. Blåbär har vi kanske oxå, en planta är mystiskt borta, så kanske det inte blir några såna i år. Äppelträdet börjar växa, kanske kommer det ett äpple eller två? Tomater har vi satt, och physalis. Ja, pottis då förståss, de är inte färdiga än heller.

Kommer bli tokig om man nångång måste bo i lägenhet. Vill bo i hus för alltid!

Nej, nu måste ungarna, de stora, i säng. Snaaart iaf... Förresten, det blev skurat idag oxå!! Nu är det bara övervåningen kvar...

Kommentarer

Postat av: gerda

Publicerad 2009-07-07 19:26:36

ååå vad härligt med egna bär....jag har bara blåbär o lingon....kanske om det vill sig väl, fast inte just på tomten..:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela