ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Blogga mera!!

Publicerad 2009-07-05 20:51:56 i Allmänt,

Annars har jag inget att läsa...

En skön dag idag, molning och alldeles precis lagom varmt!!

Jobbat från 09 till fem ungefär. Skulle sluta halv sju, men kunde gå tidigare. Nu ska jag vara ledig tre dagar igen, skönt. Går på sparlåga, vill ha semester!!

Nu på kvällen har det kommit liiite regn. Behövs massa mer, men kanske kommer det mer. Det är molning iaf.

Nu har vi fått en kran utanpå huset! Kan ta slangen lätt och vattna blommorna. Innan fick vi ta slangen in genom källarfönstret, och det var krångligt. Nu kan mina blommor få vatten oftare... Om det inte regnar mer förtståss.

Imorgon skulle sam slipat ellens golv, men han kom på att han lovat svärmor att hämta grus. Så det blir kanske på tisdag istället. Sen ska det ju lackas några gånger, sen torka en vecka tror jag innan man får ställa in möbler. Vill så gärna inreda lilla frökens rum NU!

Ellen somnade i soffan innan halv 8 idag. Hon brukar aldrig somna i soffan. Med kläderna på och utan att ha borstat tänderna. Nåja, en gång är ingen gång. Få se bara om hon sover hela natten, man vet aldrig när hon somnat så utan saga och sånt.

Jaha, mer då? Vill göra nåt, men vet inte vad. Vill ha nya fina tyger, så jag kan sy nåt kul. Skulle vilja testa på att sy en singoallaklänning till Ellen. Sån som polarn har. Köpte en turkos/vit randig på tradera, men den är str. 98 så det är som en tunika. Fler shorts har jag tänkt sy, men har inga roliga tyger. jeans shorts ska jag ju sy... Nångång. Tjejerna har suttit i "mitt rum" och pysslat. Nu ser det ut som ett bomnedslag. Massa pennor överallt, kläder och saker och stolar huller om buller. Imorgon får nog bli en städdag. De har lovat en regnig dag imorgon. Bäst att de håller det, annars blir det ingen städning här hemma gissar jag.

Seså, ta nu och skriv i era bloggar, de som jag brukar läsa. Måste ha nåt att läsa innan sängdaxet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela