ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Lat, jag??

Publicerad 2009-08-28 10:33:14 i Allmänt,

Ja, jag undrar om jag verkligen är lat, eller om det faktiskt är så att man kan skylla på att man har 3 barn?? Det finns så mycket jag skulle vilja göra, pyssla, scrappa, sy, rensa, röja, måla, inreda.... mm. Men gör jag nåt?? Nej.... Ibland önskar jag att jag klarade av att skicka barn och man på en veckas semester, utan mig! Men jag skulle få ångest, och vilja följa med ändå. Men tänk bara... en vecka hemma helt själv! Jag TROR iaf. att jag skulle göra lite av det jag vill då. Men det är ju vad jag TROR!!

Jag börjar klockan 12 idag. Lillskrutt är på dagis redan, för de skulle besöka ett barn som snart ska flytta efter frukost. Så ännu en fm. helt utan barn... Ojdå, nu kom jag på mig, varför gör jag inget nu då?? jahapp, bara att inse, jag är lat. Jag vill inte vara lat....

Bytardagen närmar sig med stormsteg. har som vanligt massvis som ska säljas. Det måste jag ta tag i snart. Märka upp, tvätta endel och rensa L och T:s garderober. Ska beställa lite nytt till dem från h&m. T har så mycket sånt kul som jag gillar, men nu säger hon bara att hon inte vill ha såna kläder, hon vill ha colla, häftiga kläder. jaja, bara att inse att man inte får välja längre, och köpa coola=svarta kläder.

Fick köpt några par tights igår, inte så många, för de var slut i T:s str. Köpte dock jeansleggins, men jag gissar att de jag tog till Tilda är för stora, och de till Louise är för små. Fanns bara de str. så jag chansar. Lindex skulle få in mer snart, så då kan vi byta isåfall. Letade oxå snygga tunikor till mig, men hittade inga. Jo, en hittade jag, bara en lång t-shirt typ.

Nu ska jag snart äta lite lunch, och åka till jobbet. Skönt med ledig helg igen!

Kommentarer

Postat av: peka

Publicerad 2009-08-28 11:28:43

Jag är lat. jag vill göra massor, planerar massor, men det blir aldrig av. Känner mig alltid så oorganiserad, kaos i huvudet. jag vill inte vara lat!

Postat av: mammon

Publicerad 2009-08-31 08:36:37

När man inte "ids" då är det att man helt enkelt inte orkar...själv tror man att man bara är lat!

Postat av: Jörgen I S

Publicerad 2009-09-01 11:27:59

Vi har också bytardagar, med "recykling mums" som håller i trådarna. Sen byter vi massor grannar emellan och de som växes ut packas i säckar som går vidare till nästa granne :-D Superbra.



Jag läser här, men inte så ofta.

Ha de så bra och ta väl hand om er.

Mvh Jörgen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela