ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Gillar lugna morgnar!

Publicerad 2009-08-27 09:47:16 i Allmänt,

Skickat iväg de stora till skolan vid 7.50. tagit det lugnt med Ellen, ätit en lång frukost, duschat, klätt på oss, och än är det tid innan jag ska gå lämna på dagis. Det är så skönt att ta det lugnt ibland, och bara mysa på morgonen. Börjar inte förrän 15 och jobbar kvällen, men vi har testat att lämna Ellen 14 på dagis och det gillas inte. Många är påväg hem redan och Ellen vill inte att jag ska gå. Så i samråd med dagis så lämnar jag vid 11-11.30 ungefär. Då hinner hon leka ute en sväng, äta lunch och sen leka igen. Då får jag ju några timmar själv oxå, vilket aldrig är fel!

Ska åka till lindex och köpa tights till barnen. Iaf. de stora, de använder typ bara det, och dom går ju sönder så fort. Ellen behöver oxå, men jag väntar lite till bytardagen först. I hennes str. är det troligare att hitta kläder än i Louises och Tildas str.

Ska hänga lite tvätt, lägga in lite ren tvätt i garderober, sen bär det väl av till dagis. Ellen ska äntligen få cykla med sin "stora" cykel till dagis! Hennes fina lila 16 tummare, som ärvts från 2 syrror. Än så länge blir hon ju överlycklig av att få saker av dem. T är ju måttligt road av att ärva saker hon....

Har fyndat ett pippi regnställ till Ellen! Egentligen behöver hon inget mer regnställ, men ett rött och rosa pippiställ kan man ju bara inte motstå.... Hoppas det kommer med posten snart. Det var beg. förståss.

Fejjan har blivit en drog..... Konstigt, jag som nyss inte ens fattade vad man skulle där och göra... ha ha... så det kan gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela