ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Jag älskar vinter!

Publicerad 2010-11-27 13:48:39 i Allmänt,

Ja, jag undrar  mitt stilla sinne hur jag någonsin kunnat avsky vintrarna i Kiruna? Det skulle vara förbjudet att klaga på vintern där uppe! Jag älskar när kylan biter på mina knder, när snön ligger vit på marken och lyser upp tillvaron. Snön som knastrar under mina fötter och bilen som måste skrapas. Jag avskyr de regniga vintrar som jag stått ut med i så många år. Ösregn och plus 2 grader och isande kalla vindar. Det är verkligen inget att sakna! Barn som är dyblöta bara av att titta ut genom fönstret. Nä, bättre med snö, minsusgrader och overaller som är torra!

Julstämneningen blir oxå fin fin när det är snö. Det känns iofs. nästan som att jag måste skynda mig att njuta, för man vet aldrig hur länge snön vara här. Jag hoppas och önskar att vintern blir som förra året! Många säger att det ska bli en riktig vargavinter, och det får det gärna för min del. Jag är rustad, ullstrumpor, varma skor, underställ och rubbet. Vi är redo!!

Julen närmar sig, och det känns i vårt hem, speciellt idag när det doftar pepparkakor. Dukarna är röda och stjärnor och stakar lyser i fönstren. Ja, kanske inte nu mitt på dagen, men iaf. Levande ljus i massor och änglaspel. Jag älskar änglaspel!! <3

Inväntar lillbusan som sovit hos farmor och sedan varit på dans med sam. Nu ska vi baka pepparkakor, Tilda och jag gjorde slut på 2 degar nyss. Japp, KÖPEDEG!! Säger som mimmis mamma om hemagjord deg, förspilld kvinnokraft! Fast här i huset är det sam som gör alla degar. Han ska göra lussebullsdegen idag eller imorgon, sen bakar vi andra. 60 bullar ska levereras till konståkningen, 30 av dem är byte mot att sy kjolar till avslutningen.... Jag hoppas det blir en och annan bulle kvar till oss oxå. Annars måste jag väl göra en till deg och baka mer.

På lördag är det uppvisning på konståknngen. Det är en uppskattat show! Verkligen värd att ses. Från de pyttesmå till de stora duktiga tävlingsåkarna.

Ja, det var väl det för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela