ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Två saker

Publicerad 2009-05-26 14:01:19 i Allmänt,

Två saker som jag tycker är jobbigt och tråkigt när jag är ledig. ETT: Måste passa två olika tider, 12.00 hämta Tilda, 13.10 vänta in Louise. Man hinner inte mycket innan 12. TVÅ: Laga frukost, lunch, mellanmål, middag... Suck, jag gillar verkligen inte att laga mat.

De är dom värsta sakerna med lediga dagar. Sen finns det andra tråkiga saker, måste stiga upp tidigt iaf. för att få iväg barnen till skolan, barnen bråkar mer än vanligt, och att det blir så stökigt hemma.

Sen finns det ju självklart roliga saker oxå! Jag hinner göra lite småpyssel här hemma. Hinner umgås med min bebis på fm. Jag får träffa de stora barnen mer än jobbdagar, hinner tvätta kläder, hinner göra små ärenden i Kungälv bla. Så det roliga överväger det tråkiga, faktiskt.

Idag skulle jag och Ellen cykla till Kungälv med vännen och sonen. DEt såg lurigt ut på himlen, så vi valde bilen. Bra det, för precis när vi skulle iväg började det regna. Inte mycket, men det kunde vi ju inte veta..

Vi kikade i skoaffärer och lindex. Käkade lunch och så hem. Man hinner inte mycket mellan 10-12.

Nu är det dax för mellanmål iaf. Ellen tog fram legot och leker där uppe. Det var länge sen legot var framme! Hon hittade en gammal leksakskatalog och såg brio tågbana och ville ha en sån. Påminde henne om lego tågbanan vi har, så då blev hon glad!

Nepp, mellanmål var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela