ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Ellens rum tar form...

Publicerad 2009-07-12 20:04:52 i Allmänt,

Lite bilder från nya fina rummet. Inser redan nu att en till hylla måste in... Inte ens hälften av böckerna är inne nu, samt alla hennes spel och pussel är i källaren ännu. Måste bara hitta nåt jag vill ha. Tripp trapp möbeln tror jag vi säljer...



Från dörren



Den sorgligt tomma sänghörnan... Har funderat på nåt draperi, eller sänghimmel av nåt slag. Men det är sned tak, så jag måste fundera lite till. Sam lite såna där wallies ska inköpas.
Notera docksängen, en sån jag hade när jag var liten!!



Nya hyllan.



Tavellisterna, från Louises tid, ev. kommer en lång hylla här ovanför, har inte bestämt ännu.



Får det lov att vara lite tårta?
(det är bra att fota ibland, då ser man smutsen på bordet...)



Fönstret. De där klistersakerna på fönstren går inte att få bort... Sitter som berget.



Köpte nya krukor och blommor idag!



Man ska visst inte ha riktiga krukor och blommor till 3 åringar... Mamma, den här ska jag leka med...

Matta får man inte lägga på förrän om en vecka, så den ska in sedan. Och ja, vi ska göra nåt åt sladdarna på första bilden... Det var allt gott folk!

Kommentarer

Postat av: eve

Publicerad 2009-07-12 21:13:07

Blev ju superfint ju!

Postat av: peka

Publicerad 2009-07-13 00:29:25

Jag orkar faktikst inte "låta honom vakna". Ska jag få psykbryt flera gånger om dagen, och han lida av sömnbrist flera dagar eller veckor? ibland sover han till ljud, tex ute och ibland inte. du har ju aldrig haft ett sånt här barn, så jag tror inte man fattar hur jobbigt det är. jag visste inte ens att det fanns såna här barn..visst, vissa sover dåligt. men det här är ju inte bara att han sover dåligt.

Postat av: Nina

Publicerad 2009-07-13 10:12:52

så lycklig hon ska va nu :)

ja en sänghimmel av nåt slag hade ju blivit fint:) kanske kan göra av nåt fint tyg?fast det kanske blir duuurt

Postat av: Emma (ellen och jag på SB!)

Publicerad 2009-07-13 13:37:15

Ett litet tips till sängen!



Kan du inte fästa rundstav i taket, sy en kanal i tyget och trä på och en rundstav där snedtaket precis börjar(med en distans ut från väggen) och låta tyg "vila" på det, eller eventuellt sy en kanal här med?! Tyget som blir över hänger ner bakom sängen.



Förstår du hur jag menar?!

Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela