ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Dax igen

Publicerad 2012-03-16 10:35:09 i Allmänt,

Då sitter jag här igen, med vardagsrummet fullt med kläder, skor, leksaker etc. som ska märkas inför bytardagen. Denna gång har jag extra EXTRA mycket att sälja, och då alltså extra mycket att märka.... jobbigt är det faktiskt. Men det måste göras så vi får bort allt gammalt, och kan handla nytt;)

Rummen där uppe händer det inget med. Men förhoppningsvis snart. Sam har pratat med en målare, som får komma och göra jobbet. Så blir det klart. Vår tid, ork och motivation räcker inte. Barnen behöver ett rum, helst nyss, men snart förhoppningsvis. Ellen har valt tapet, men Louise har inte hittat det hon söker. Hon blev förälskad i prickig tapet, men det ska vara turkost, och det har vi inte hittat. Vi får ta ännu en tur till colorama inom kort iaf.

I helgen blir det, förutom märka kläder, konståkning och kanske ett besök  Kungälv, dom har nån garagemarknad där. Fast med butikers grejer, LOndon inspirerat tydligen. Ja, vad vet jag som aldrig varit i London:)

Tjejerna ska på söndag med konståkningen och titta på en tävling. Harmony ska vara med. dag och imorgon är det junior VM och på söndag är det ungdomstävliing, med lag lite varstans ifrån, även utomlands. Men jag ska inte med.

Justja, på lördag ska jag ju på fest:) Inte ofta det händer. Charlotte på jobbet har inflyttningsfest. Blr nog skoj, om jag hittar nåt att ta på mig!

Nåja, nu har jag väl fördrivit tiden lite, dax att märka kläder....

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-03-16 20:09:43

Jag såg turkosprickig tapet när jag kollade tapeter, så de finns iaf!

Postat av: moster

Publicerad 2012-03-16 21:57:47

ja, ni verkar då ha fullt upp därnere, det händer saker hela tiden, spännande saker- med tjejerna o med huset..nå så småningom, men det är på G.

Kul att du ska på fest, det behövs lite "egen tid" också som är så modernt nuförtiden ;o)) Jag har nästan bara egen tid....jag är rätt tråkig sällskap..livas upp mellan varven när barnen o barnbarnen kommer, o stora syster...nu börjar det bli dags för henne att dyka upp här igen ;o)

Hoppas du får kul på festen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela