ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Något

Publicerad 2012-07-19 08:23:05 i Allmänt,

I det röda huset där uppe i norraste norrland fanns ingen mommo. Det visste ju jag, men inte mitt hjärta. Jag hoppades så innerligt att hon skulle komma ut och möta oss på trappen. Men det var tomt när vi kom. Moffa kom sen, men inte mommo. På något sätt känns det jobbigare för varje gång jag kommer dit.... Det är jobbigt att åka dit, det är jobbigt att åka därifrån.

I det gula huset i stan, där var det däremot väldigt livat. Många livliga och pratglada barn. Vi har badat, ätit gott, tittat på midnattssolen och joggat. Det var bra 2 veckor vi hade.

Här hemma i det vita huset finns mycket jag vill göra. Önskar jag kunde hitta nåt magiskt piller som gav mig ork och lust att faktiskt göra de där sakerna jag ju vill. Men, som vanligt sitter jag där i soffan och bara fantiserar.

Sommaren då? Nä, den är inte här ännu heller. Eller så är det det den är, det är väl detta som är sommar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela