ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Tid!

Publicerad 2012-01-27 09:58:52 i Allmänt,

Ja, tänk om man fick lite mer tid per dygn! Kanske hade man hunnit med det man vll då? Jag önskar mig några fler sovtimmar och några fler vakentimmar, säg 6 totalt? Ja, det hade varit fint. Jag hatar min väckarklocka på telefonen, för den måste envist tala om för mig hur många timmar det är kvar tills den kommer ringa.... Jag brukar försöka blunda då, men jag är lite dum, så jag kan ibland inte låta bli att kolla. Nån som vet nån väckarklocks app till android som är bra, som INTE säger hur många timmar jag har på mig att somna och sova innan den ringer? ja, då blir jag glad :-)

Idag och imorgon är Sam borta. Ja han sover väl hemma, men kommer sent. Louise får hämta Ellen från fritids idag, så ska jag skynda mig hem sen för att ha mysfredag. Imorgon lovade han ändå att köra tjejerna halv sju tll träningen... sen måste jag in dit ändå för Ellen har träning, men inte så tidigt iaf.

Söndag ska vi förhoppningsvis komma väg och kolla tapeter och köpa färg och sånt vi behöver. Det är total katastrof där uppe. Ellen börjar vilja ha saker från sina lådor, och gräver där själv.... Lollo kan inte vara på sitt rum för där står alla lådor packade.... Men snart så ska det bli fint där uppe! Tilda får ju ett nytt rum när vi bygger ut, ja det kommer ta ett tag, men vi kommer inte tapetsera och sånt där inne nu då det ändå ska rivas snart. Så mycket ledig tid har vi inte över! Men man kan ju fixa så det blir lite annorlunda ändå, så hon oxå känner sig nöjd ett tag. En ny säng vill hon ha bla. så det håller jag på letar.

Justja, Ellen tappade sin första tand igår! Hon har verkligen längtat jättelänge, och nu äntligen var det dax! Hon tog ut den själv från munnen, helt lugnt och odramatiskt. inatt var tand fèn här och la en guldpeng i glaset. Hon har tre lösa tänder till, så det lär gå snabbt det här tror jag! Tanden under den hon nu tappade hade ju redan börjat komma, så det är inte en helt tom glugg hon har.

Idag var det 0.0 grader i morse, har vi haft vår vintervecka färdigt nu? Vi får allt se!
Så här är väl helt naturligt att åka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela