ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Rum

Publicerad 2012-02-24 09:17:30 i Allmänt,

Det går inge vidare snabbt med barnens rum. Kommer om vi har tur bli klart till sommaren;) Men sam har sagt innan 1 april, för då börjar fiskesäsongen. Vi har inte valt tapet till Louises rum ens. Var på colorama och det fanns ju massor av fina tapeter! Men hon kunde inte riktigt välja där och då iaf. Börjar bli dax att välja snart iaf.

Idag är jag ledig. Ska inte göra ett jota nu på fm. Hämta Ellen sen klockan 12, och när de andra kommer hem åker vi till Kungälv. Louises skor är kaputt, så nåt måste inhandlas. Som alltid när solen börjar smyga sig fram, så vill jag köpa nya fina kläder! Ja, till barnen, framförallt Ellen. Meeen, nu har hon vuxit ur småbarnsavdelningen på lindex.... snyft.... Det är ju där alla fina kläder finns.

Denna tex. tyckte jag var jättefin!


Men men, det är väl bara acceptera att 6 åringar ska se ut som minitonåringar.... suck.... Eller köpa dyra märken. Jag hoppas det finns fina begagnade kläder på vår bytardag!

Himmel vilket liv det är på tv ang. kronprinsessans bebis. Alltså, att de pratar om det är ju klart, men alla dessa inslag om barnvagnar, affärer som hoppas sälja massor av barnvagnar, samma som kronprinsessan väljer osv. Och baby björn som kommer skicka en bärsele till dem.... hoppas att nån av de mer ergonomiska bärsjalar/selarna oxå skickas till henne så de kan välja;) jaja, jag ska iaf. kolla kvart över 11 när man får veta lilla prinsessans namn.

Min egen lilla prinsessa håller på göra mig galen om nätterna.... hon har blivit en sån där lång och skranglig onge som sparkas och trängs i sängen. Hon har alltid sedan hon var pytte sovit så stilla och lugnt så det har aldrig varit svårt att sova med henne. Nu ska hon faktskt få flytta in i sitt eget rum, när det nu blir klart. Sen är hon naturligtvis välkommen tll vår säng om natten, men jag börjar behöva sova några timmar utan fötter i ansiktet eller rumpan, eller händer som krampaktigt håller sig fast i mig. Så en ny epok i vårat liv.... Vi ska vänja oss att sova utan barn! Spännande och lite läskgt. Jag hade helst sett att hon fortsatt sova lugnt och stilla, för det finns verkligen inget som slår samsovning! Eller jo, det finns det säkert, men det är mysigt iaf. Och tryggt för barnen.



Lilla prinsessan <3 Suddig var visst bilden....

I helgen då... Jag jobbar imorgon. T ska på leklandskalas och så har de ju träning alla 3. Söndag ska vi äntligen ha kalas för Tilda! Hon har bjudit några kompisar, det blir pizza, och naturligtvis popcorn med nya maskinen, dans och godis. Inget speciellt, men lagom mysigt!

Nästa helg däremot, då ska mina stora tjejer åka på tävling till Jönköpng! De ska åka med lagen i buss, och sova över där. Jag har inte helt bestämt mig för om jag ska jona några andra mammor på ett vandrarhem i närheten, eller om jag åker upp på lördagen. Vi får se.... Sista tävlingen för säsongen iaf. SEn ska v bara titta på vm i scandinavium. Ska bli spännande:)

Japp, det var väl en liten uppdatering det.

Kommentarer

Postat av: moster

Publicerad 2012-02-26 10:29:09

Det är nog bra att inte hasta för fort vid renovering, visst skulle ni börja med utbyggnad? I sommar? Spännande, o skönt.

Du sa att bilde var suddig....jag tycker den är bra, men det är väl för att du redan vant dig med din systemkamera...jag ha digital, o tycker det är klar bild om man kan se vem det föreställer ;O)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela