ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Hemma

Publicerad 2011-09-13 21:46:18 i Allmänt,

Då var resan över. Den jag fasat för. Allt har gått jättebra, både bilresan upp och tågresan ner. Verkligen bra! Där uppe hann vi med att umgås med alla nära och kära. Alla bebisar växer så fort! Fredag åkte vi till moffa, träffade där bror och hans fam. Lilla Love har jag ju aldrig träffat. Och lite större LIv bara en gång! Så härligt med alla barn :-) har en massa blder, men kameran fick fortsätta resa med sam och kommer hem på lördag.

Begravningen då.... Ja, den var fin. Men jag trode jag skulle fatta vad som hänt. Men nej, jag KAN inte fatta att hon verkligen är borta! Gör man det någonsin? Fast jag såg henne, fast jag kände att handen var kall och hon var inte som hon brukar, så fattar jag inte!

Moffa trivdes nog med alla runt sig. Måste vara skönt att ha så mycket annat att tänka på. Mata barnen med glass tex ;-) Men när vi åkte.... han blev så ledsen. Jag blev ledsen... alla blev ledsna.... Jag vill inte att det ska vara såhär. Jag vill att allt ska vara som det brukar.

Jag saknar dig så mommo <3 jag är så arg och ledsen för att du lämnat oss, framförallt moffa. Vad ska han göra där ensam? Jag vet att han har barn och barnbarn och barnbarnsbarn som kommer ofta, men huset är ändå för tomt.

Jag har varit arg, ja, jag vet ju att det inte hjälper. Jag har sagt att du måste visa att du verkligen finns här någonstans. Igår har jag fått många bevis. Jag ringde med deras telefon för att leta min, då stod det mommen som missat samtal. Jag raderade bort det direkt. På tåget stod det missat samtal från mommen. Jag tog bort det, samma sak igen. Alltså, ingen har ringt, samma datum som jag ringde stod det att det var missat, men jag tog bort det många gånger. Nu vet jag, du finns här. Du fnns bredvid mig när jag går till affären. Du luktar på blomman jag har i handen. Du smeker min kind i blåsten. Du finns i värmen i min kropp. Du kommer alltid finnas nära mig. Alltid visa att du finns.

Hoppas att moffa känner det han med.

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2011-09-17 08:38:42

Jag tror mommo alltid kommer finnas med oss, vaka och vägleda oss när vi har det svårt. Vaknade av en vindpust i mitt ansikte morgonen efter hon dött, kanske var det hon. Öppnar man sina sinnen kan man nog känna mer än man trodde fanns.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela