ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Om nåt, tror jag.

Publicerad 2011-11-25 14:08:28 i Allmänt,

Jodå, så att.... födelsedagen för skruttungen kom och gick. I rasande fart som allt annat. Hon fick paket och sång tidigt på morgonen, då de stora skulle på träning, och jag sedan till jobbet. Mer paket, god mat och besök av farmor på kvällen. En riktigt trött men glad tjej somnade gott med sin nya vetenalle Hugo. På söndag blir det barnkalas, ett gäng 6 årngar ska kalasa på mat och annat gott.

I helgen blir det konståkning, handla för kalaset, baka lussekatter (MUMS) och pepparkakor. Kanske jag får lte julstämnng iaf. Bara jag slipper gå ut.... Fy attan vilket väder det är idag! Det blåser och regnar på tvären. Huuu! Hatar, hatar hatar detta väder! Jag mår verkligen skit av vintrar som är så här. Jag fattar inte hur jag ska överleva om det inte blir nån snö alls? De två senaste åren har varit perfekta vintrar. Så som jag vill ha dem. Jag vet, jag vet jag vet att jag valt att flytta hit. Men nu råkar jag trivas här i övrigt. Men gnälla får jag ändå, så det så. Hoppas bara att snön iaf. hittar till Kiruna till jul. Annars tvärdör jag då oxå.

Julklappar har jag börjat inhandla dag! Fast hur kul var det att springa mellan affärerna i halvstorm och regn? Nä, jag gav upp och får göra det en annan dag.

Ja, på söndag blir det advent  kyrkan oxå. Det gillar jag! Det är så mysigt och fridfullt. Ska passa på att tända ett ljus för den där mommon som bara drog:( 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela