ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Kanske, kanske....

Publicerad 2011-03-13 16:35:36 i Allmänt,

Idag kan man ana våren i luften igen. Lite lite.... Det är några (vet ej hur många) plusgrader men ingen sol. Förut var det nästan så solen ville tränga sig fram, men blev stoppad. Då kändes det som att nu snart kommer den efterlängtade våren! Oj vad det ska bli härligt! Vintern här har ju varit ovanligt lång för att vara här, så lite vår skadar inte. Såg små små knoppar sticka upp i marken utanför trappen. Vet ej riktigt vad det är, men det lär jag ju märka snart.

Jag drömmer om vår trädgård under våren. Jag älskar den! Även om den inte är speciell på något vis alls, så älskar jag att bara gå runt coh titta. Eller sitta ner på en stol och njuta. På sommaren är det så mycket ogräs att jag får ångest istället;)

Vi (jag) ska bygga en stor kaninhage till våren. En som de kan vara ute i när de själva vill. En säker hage där de varken kan rymma, eller nåt djur ta sig in. Har en halvfärdig skiss i huvudet. Hoppas jag fixar att göra verklighet av den bara! Det kommer bli bra! Där inne ska vi sedan skapa en härlig miljö, med grenar och ställen att krypa under, sitta ovanpå osv. Kaninerna ska ju ha det gott dom med!

Tja, barnen ska oxå få lite uppfräschning på rummen, de stora iaf. Ellens är ju fint. L och T ska få målat/tapetserat och L lite speglar och sånt som hon vill ha. T vet jag inte riktigt, men nåt fint ska vi väl komma på till den damen oxå.

Imorgon blir jag ensam med barnen hela veckan lång. Ända till söndag ska han vara borta. Åker ända till Indien! Men det kommer gå fint. Vi hade allt löst, tills en viss barnvakt gick och skaffade familjen magsjuka:( tråkigt för dem och för mig. men, det är bara den där utbildningen jag går på, Jesper Juul inspirerade kursen. Jag får hoppa över den om det inte går att lösa på annat sätt. Vi får se, inget värre än så.

Helgen är löst, för det är ju bytardagen då! Snälla svärmor ska ha barnen fredag och lördag! Fantastiskt! Bytardagen är ju det bästa ju! Har halva vardagsrummet fullt med kläder, skor och grejer som ska säljas. Klart är det inte ännu heller. Sedan alla fynd som jag har tänkt och göra oxå:) Hur kul som helst, jag älskar fynd!

Nå, söndag idag och solsidan!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-03-13 22:41:25

Jobbade ju verkligen på att få magjuka:-) det är ju sådär mysigt -NOT!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela