ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Nyårslöften?

Publicerad 2011-01-13 15:37:07 i Allmänt,

En gång lovade jag att aldrig ge några nyårslöften, det är nog det enda nyårslöftet jag hållt. Däremot vill jag ändå lova, eller lova och lova, ta mg tid för mina egna saker. Jag bara rumlar runt som en maskin känns det som. Sover, äter, lagat mat, jobbar, hämtar barn, kör barn och sitter här. Jag har så många saker jag VILL göra, men jag orkar aldrig påbörja nåt, för jag får aldrig ro. Alltid är det nåt som ska göras. Men jag måste orka sätta igång, fast jag får avbryta, ta mig tid, lära mig och barnen att jag inte alltid är tillgänglig. Det jag vill göra är:

Lära mig min kamera, fota mer och göra nåt med bilderna. (har inte framkallat en bild sen vi bytte till digtalt dec-05)
Sy mera! Eller ja, sy överhuvudtaget kanske jag ska säga.... Har massa tyg och tankar om vad det ska bli, men inte nåt gör jag.

Dessa två är de jag verkligen ska ta mig tid att göra. Sen vill jag pyssla mer, göra kort, scrappa, sortera alla gamla bilder och göra nåt med dem, rensa i mitt pysselskåp och använda det jag har!

Vi får se hur det går. Jag ska för överigt träna mer oxå. Minst 1 gång i veckan, gärna fler.

Idag ska jag träna iaf. Kanske ska se om man kan sola efter, passet är ganska sent och jag vet inte när de stänger. Annars får jag väl sola en annan dag.... Jag mår så mycket bättre när jag har lite färg i ansktet, eg. skulle jag bara vilja sola ansiktet. ha en sån där ansiktssolarie som jag en gång i tiden hade när jag bode hemma.

Förresten, när jag ändå är igång och lovar massa saker, så kan jag passa på att lova att ta tag i en sak som gnagt inom mig länge, kommer och går. På handledningen på jobbet kom det fram igen, och kanske är det nåt jag bör göra nåt åt.

Nu ska jag gå botanisera bland mina tyger! Iaf. ett steg på vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela