ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Min plats i livet.

Publicerad 2011-12-05 21:30:39 i Allmänt,

Vår resa till Köpenhamn blev allt bra ändå! Jag hade fetångest innan, jag menar verkligen jätteångest. Har aldrig varit ifrån barnen så länge! Hade det inte varit uppvisningshelg hade jag nog bara haft vanlig måttlig ångest. Jaja, vi kom iväg på morgonen och åkte tåg dit. Det var rätt avkopplande och trevligt. Väl framme var det lunchdax, så vi hittade nåt ställe med mat. Sedan gick vi på ströget och mest tittade. Vädret var ju inte så rolgt för annat än shopping. Men handlade inget. På kvällen var det tänkt att vi skulle äta på hard rock cafè, men det skulle ta 2 timmar att få bord, så vi skippade det. Åt på ett annat ställe, där maten var okej.

Hela fredagen gick jag och tänkte, jag vill hem, jag vill hem, jag vill hem......

Men på lördagen, när min hjärna hade förstått att jag inte kommer vara med på barnens uppvisning, kunde jag släppa det lite. Männen åkte till en fiskebutk med buss, och vi sktade på en pysselaffär med allt och inget till bra priser. Vi shoppade även lite annat här och där. Vädret var skit, regn och blåst. Vi fikade och mötte sedan gubbarna på hotellet. Ja, sen tog vi oss in tll ströget igen.... hade liksom ingen lust att kolla in sevärdheter i regnet. Vi gick tidigare till hard rock cafè, så vi inte skulle vara så hungriga när vi fick vänta. 2 timmar sa de att det skulle ta igen. Vi satte oss i baren och väntade med lite gott dricka;) Det tog bara en timme, sen fick vi bord.

Vi började med en förrätt, som vi delade på. Äsch, skulle varit en bild här, men hade den visst i mobilen.... Jaja, det var lte allt möjligt i förrätten, kycklingvingar, friterad kyckling, lökringar mm. och olika dipper till. Gott var det iaf! Sen maten då.... mega mycket! Hälften hade varit nog:) Men gott det med. Kvällen spenderades i hotellobbyn tills vi höll på däcka vid halv elva... ha ha, gamla människor orkar inte mer.

Söndag var det äntligen uppehåll! Vi tog en promenad och kollade in lite olika saker. Kallt som tusan om öronen, men men....





Vi gick ännu en vända genom ströget och hittade en och annan pinal igen. Sedan till hotellet för att hämta väskorna och så centralen. En smörgåsfika där och sen hemåt med tåget.

Så ja, en bra resa, meeeen, nej, jag inser, jag vill vara med barnen:)



Kommentarer

Postat av: moster

Publicerad 2011-12-05 22:06:51

kul att vara på resa ibland, men förstår dig...inte så lätt att vara utan töserna, dom hör ju liksom till ;o))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela