ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Allergisk mot rensning!

Publicerad 2011-08-29 13:46:07 i Allmänt,

Ja, det är jag faktiskt. På riktigt. Så fort jag börjar rensa, städa eller så, så börjar jag nysa som en tok, det kliar i halsen och näsa och ögon rinner. Ja, jag förstår att det inte är själva rensningen jag är allergisk mot, utan dammet. Men det är så himla tråkigt....  Att städa kan jag ju skippa, för det gör ju min namne åt oss. men när jag är på röj och renshumör är det faktskt jobbigt att börja nysa och snora och klia i halsen. Så där så man har lust att köra ner en toaborste (ren) i halsen och skrubba. Och nte är jag så smart att jag kommer ihåg att ta en allergitablett innan jag ska rensa liksom...

Idag är det garderober. Min är rensad och klar, Ellens blev klar precis, sedan är det de stora tjejernas. De säger att de inte har några kläder, men garderoben är då full, så vi får nog rensa bort lite så vi ser vad som blr kvar. För ellens del blev det strumpor, strumpbyxor, långbyxor och långärmat som ska inhandlas. Hon har dagt iväg på längden igen. Gissar att Louises kommer bli tom som vanligt, medans Tildas förblir full. Hon växer på längden men nte på bredden, så hon har ju ännu kläder i 128, inte långbyxor, men kjolar och sånt. Fast jag brukar försöka ta bort det även om det passar och sälja av. Hon vill ju oxå ha nya kläder....

Lilla toan börjar bli klar. Tanken var att bl färdig med den redan för mer än en vecka sedan, men så blev det alltså inte. Nu är det ett varv till med penseln på listerna och så elementet kvar. Sedan ska en spegel och förvaringshylla inköpas. Sedan är den klar! Så om en månad räknar jag med att den invigs...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela