ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Bläckfiskmamman!

Publicerad 2011-04-26 21:48:11 i Allmänt,

Ja, det är jag det! Något bättre ord finns knappast. Nu har vi pusslat ihop morgondagen iaf. Jag jobbar till 17.30, men kan nog smita 17. Louise hämtar Ellen från förskolan vid fem. Tilda tar sig till en som hon inte känner för att åka till träningen, jag hämtar henne där när jag slutar, samt tar med mat från typ mc. donalds. Vi åker hem, äter maten, barnvakten kommer sex, och halv sju börjar min kurs.... Vaddå, en helt valig dag väl??

Torsdagen får L hämta E igen, vi har köpt färdig micromat som hon får värma till sig, E och T. T går hem själv efter skolan, både T och L skippar träningen, och 17 ska L vara på skolan för de ska ha teater, 17.30 ska vi andra vara där för att titta på. Jag slutar 17.30.... Men kan förhoppningsvs kompa en timme och åka hem halv fem, eller senast fem. Sen är det lugnt, för jag är ledig fredag! Dock kommer svärmor på kvällen för att passa barnaskaran, då jag bokat in after work med bästaste kollegorna, detta pratade v om för länge sedan, så det var tur att vi fick barnvakt! Sen kommer Sam hem vid 22 tiden.

Sen är vi hemma allihop en vecka, och SEN åker vi:)

I övrigt rätt tomt i mitt huvud. Eller egentligen rätt fullt, men mest av pollen.

Kommentarer

Postat av: Peka

Publicerad 2011-05-02 21:56:36

Jo alltså..som arbetssökande får man ha heltid på dagis. Eller deltid(max 25h/v). Man får välja.

Vi valde deltid eftersom det blir billigare och jag ändå inte jobbade i början när vi skolade in.

Jag trodde att man typ närsomhelst kan säga att nästa vecka måste ha gå längre (alltså ha heltidsplats)..

Eve hade heltidsplats och kunde därför bara säga att imorgon ska han gå längre.

Vi måste skicka in papper och ansöka om heltid nu, och handläggningstiden är ca 2 veckor.. Dom måste väl kolla så att dom har nån personal som kan gå längre och så.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela