ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Barna, di barna.....

Publicerad 2011-04-14 21:27:51 i Allmänt,

Igår tog mina barn bussen in till Kungälv och gick på biblioteket. Jätte bra! Ja, iaf. om dom hade frågat någon förälder först.... Det barn som knappt vågat sig utanför staketet utan att be om lov, har alltså tagit med sin syster som iofs. alltid vågat göra galenskaper utan att ens blinka, och åkte buss till stora farliga Kungälv! Haha, så valde dom biblioteket av alla ställen:) Så här i efterhand var det ju lite kul, men jag gillar ju inte att de gör saker utan att fråga. Så nu har vi bestämt, hönsmamman ska inte alltid säga nej när de vill vidga sina vyer, och barna, di barna ska be om lov först. Punkt. Hoppas det håller i några år iaf.... Sedan räknar jag med lite fler saker som händer utan att be om lov.....

Jag mår liksom illa när jag tänker dem någon annan stans än nära mig. Jag vill ha dem här, hemma där jag vet att inget ont händer dem. Visst, de går bra att de är hos kompisar och i skolan ibland;) Men om natten vill jag ha dem här i vårt hus. Jag ogillar att de ska sova över egentligen.... Det knyter sig i magen när lilla skrutt ska sova borta, men jag säger ju inget. Hon vill gärna sova hos farmor ibland, och har gjort det rätt många gånger nu, men ändå känns det lika jobbigt ännu. Jag ogillar att de stora sover borta oxå.... Brukar inte bli så ofta, kanske för jag hittar ursäkter;) Nej, men allvarligt, jag ska försöka tänja lite på navelsträngen, så de lär sig nåt mina små fina barn.

De börjar verkligen bli stora nu! Tom. Ellen ska börja skolan, och inget småbarn bor här mer.... Känns fruktansvärt ibland, och rätt behagligt ibland.

Jag funderar på om jag ska gå ner i källaren och hämta upp lådan med foton! Shit så många år sedan jag tittat på riktiga foton! Vi hade analog kamera tills Ellen var nyfödd, så massvis med bilder har vi på barnen, och bilderna på Ellen som nyfödd med! Men om jag hämtar den lådan nu, tror jag inte att jag kommer klara av att gå lägga mig på mååånga timmar.... Så kanske på söndag? Vi har en helt ren och blank och fin söndag. Inte en plan. Eller jo, kanske kommer en kompis med sina små kottar och fikar och hämtar en stol. Men jag menar plansre som i att köra och hämta barn. Men men, det hinner hända endel innan söndag....

På lördag är det uppvisning iaf! Genrep imorgon kväll. Blir skoj, men intensivt!



Kommentarer

Postat av: moster

Publicerad 2011-04-19 08:51:48

ja, hojja vilka tjejer, sticka i väg i stora Göteborg utan att säga! Förstår din rädsla...hmm förra året då Sebbe var..15 år..jag kom hem från jobbet..kollade i hans rum :-O han var inte vid datorn...han brukar ju inte vara nånstans efter skolan....jag ringde på engång hans mobil..hann tänka o fundera, vad har hänt..han var..på toaletten..HEMMA ...hi hi, sancka om hönsmamma:o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela