ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Vacker höst!

Publicerad 2010-10-09 17:35:31 i Allmänt,

Det är verkligen vackert med höst!! Varför går jag och oroar mig när hösten är på gång? Är det för att sommaren alltid är för kort? Hösten är ju underbar!! ja, bara det inte regnar hela tiden förståss, men mörkret, de härliga färgerna på träden, tända ljus, raggsockor och yllekoftor, det är ju underbart!!







Idag och imorgon är jag själv med barnen, ja, sen från måndag till torsdag igen. Livet som ensamma mamman!

Idag började vi dagen med konståkning halv 10, medans så var det föräldrarmöte där Ellen ju fick vara med. De bjöds på bullar och dricka, så hon höll sig lugn. Jag blev indragen i det aktiva livet i föreningen, och är numera med i föräldrargruppen där.

Sedan fikade vi medhavd matsäck, och så vidare till Ellens dans. Medans hon dansade så gick jag och stortjejerna och lämnade tillbaka ett par ursnygga höstskor, som tyvärr inte passade mig. Vi stosade runt lite i andra affärer, tills det var dax att hämta danstjejen.

Vidare till leksaksaffären som firar ett år, där fanns fiskedamm, anisktsmålning, de fick tatuering och fika. De hade lite erbjudanden, så jag köpte första presenten till lillbusan som fyller 5 snart. Ett lundby dockskåp! Ja, jag erkänner, jag har velat ha ett sånt själv, ett fint, nytt med lampor och riktiga dockskåpsmöbler! Fast de är ju rätt dyra, så det får bli lite köp då och då till huset.

Ja, sen då var det dax att åka och handla lite inför kvällen bla. Vid 15 var vi äntligen hemma.... och jag är TRÖTT!! Tur är att barnen är ovanligt lugna och glada, Louise leker med granntjejen, Ellen har lekt med en kompis, och nu leker Tilda och Ellen. Jag bara sitter och orkar ingenting.... Har köttfärsen i micron, ska bli tacos här snart. Har gjort avocadoröra till, mums! var länge sedan jag åt det.

Ikväll ska jag äta mörk choklad, köpte den med mint. Få se om jag gillar den eller ej! Är inget fan av mörk choklad annars.... Men har smakat en med citron och nåt annat, men den hinnade jag inte på affären. Den var god iaf.

Längtar tills vi åker upp till norr! Ska bli så kul att träffa alla igen! Speciellt de små killarna, som bara växer och växer. Bus Noan saknar vi ju alla här hemma! han skulle få flytta in genast, eller kanske inte, men bo här varannan vecka eller så.... Malte Palte som blivit så stor ska oxå bli kul att se igen. var som ett tag sedan. Och Ellen ser fram emot att leka med Elias! och gå på lekland och badhus. Ja, vi ska hinna med mycket under vår vecka.

Nä, nu ska jag hacka lite grönsaker och sånt, så blir det mat även idag. Ikväll ska jag se ps. I love you! Den är bra!!

Kommentarer

Postat av: mamm

Publicerad 2010-10-11 13:43:53

...badhus...tror den är på rep...kanske

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela