ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Jul, jul strålande jul!!

Publicerad 2010-11-25 21:21:20 i Allmänt,

Tänk, bara tänk om det blir en rktig vinter här  år igen!! Ingen skulle bli gladare än jag. Det har snöat i 2 dagar igen, den snön som kom i lördags töade bort, och sen kom ny. Rätt mycket för att vara här. Det bästa är att det är minusgrader! Det innebär att vi iaf. har snön kvar till morgon kväll.

Ellen kalas gick fint. Några små kompisar kom inte, så det blev lagom med barn. Lugnare barnkalas har jag nog aldrig varit med om! Hon blev glad för alla sina presenter, gladast blev hon för stora nallen, likadan som Tilda, och ett hopprep med ljus i som kan lysa olika färger. Ungen är ju 5 år, och på sin 5 års dag lärde hon sig hoppa hopprep på riktigt! Hon hoppar hur många hopp som helst, riktiga dubbelhopp, och hon hoppar baklänges. Inte kan jag minnas att de andra hoppat hopprep så tidigt?? Fast jag börjar ju bli rätt gammal jag med.



Käkar mat på pyamaspartyt. HOn ser vsseligen inte så glad ut just här, men det var hon allt!!

Nu i veckan har vi varit själva, barnen och jag. Må-tis var jag ledig, så vi passade på att ta fram ljusstakar och tomtar och annat kul. Allt är inte uppe ännu, men vi tar det pö om pö, lådorna står liksom i vardagsrummet, och jag hade nog tänkt ta bort dem för det ser rätt trist ut med 2 flyttlådor där.... LIte omysig helsgstämnng sådär.

I helgen blir det aktiviteter som vanligt. Jag, Tilda och Lollo ska på pyssel i kyrkan, ellen på dans, och innan det konståkning förståss. Söndagen är inte riktigt klar ännu, Lollo ska både sjunga i kör i kyrkan och vara med på genrep på gympan så hur vi löser det vet jag inte i dagsläget. Måste kolla av hur länge kyrkan håller på, det är ju så himla mysigt att gå tll kyrkan på advent! Och i juletid öht. förståss. Så att missa det vll varken jag eller lollo. Nå nå... man får inte allt i världen.

Jag tänkte eg. sätta mig ner och skriva en lista på allt som ska göras innan jul. Men jag vet inte om jag orkar längre. Jag tror alltid att min hjärna räcker som anteckningsbok, men det gör den visst ej har jag så smått börjat inse. Bättre då att ha allt på pränt, bara man hittar pappret....



En hoppandes ellen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela