ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Helg å sånt.

Publicerad 2010-05-29 16:00:46 i Allmänt,

Vi har strosat runt bland allt folk i storstan Göteborg idag. Har äntligen lärt mig hur man använder de nya busskorten! Japp, jag är gammal och orkar inte lära mig så mycket nytt nuförtiden. Målet var att hitta klänningar till brudtärnorna, och det lyckades vi med! Först hittade vi klänningar som kändes som att ja, de får duga. De var i rätt färg, men kändes mer strandklänning över dom. Tillslut när vi var påväg att ge upp, hittade vi lite finare klänningar! De var lite festligare, men ändå ganska lika de vi hittade först. De är mörkrosa, och har nån underkjol så de kändes lite finare. De var lite små i str. så Ellen kunde oxå få en sån, de är köpta på storbarns avd. Så Ellen fick en i str. 122! Men jag tror det kommer passa fint ändå. Köpte vita festligare sjalar att ha över axlarna och vita tights. Det kommer bli fint!
Nu är det bara lite smycken och. ev. nåt diadem eller liknande så blir dom som riktiga brudtärnor!

Jag ska ta och vila en stund här vid datorn. Jag klarar inte storstan längre... Gillar det INTE! Blir bara trött, irriterad och får huvudvärk. Nä, tacka vet jag lilla Kungälv, eller möjligen Stenungsund. Det räcker för min del.... Konstigt nog har jag inte blivit nån närhandlare, trots min sociala fobi. Kanske man ska börja med det istället...

Annars då? Jo, vi ska på grillkväll hos de nya grannarna. De som flyttat in bakom oss. De har en 10 årig tjej som bor där varannnan vecka. Louise har varit och skickat ett brev till henne, och nån dag senare fick hon svar. Så nu är dom kompisar och har lekt några gånger. Kul!

Ellen är hos farmor, har inte sett henne sen igår kväll... Min bebis.... Hon sov hos lille HO igår, och Tilda sov hos en annan kompis. Louise hade myskväll med en kompis, som inte var med på hennes kalas. De hade hyrt en film, och så käkade de gott till den. Tacos var middagen. Jag hyrde en film till mig oxå, allt för min syster. Den var lite sorglig, men bra!

Och ja, det är Ellen i den rosa volangkjolen på bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela