ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Bytardag.nu

Publicerad 2010-03-21 20:55:07 i Allmänt,

Där kan man finna många bytardagar, bla. våran. Nu är det över för denna gången, men det är så skojigt att hålla på med detta två gånger per år! Vi testade kassaapparater i år, och även om köerna kanske inte minskade så som vi hoppats på, så underlättade det vårt arbete efter att vi stängt. Att klistra lappar tar sin lilla tid, samt att räkna ihop allas pengar... Nu var det visst bara att trycka på en knapp, så kom långa remsor ut med vad alla sålt för! Hur praktiskt som helst.

Jag gick plus 33 kronor i år! Sålde inte så mycket som jag brukar, då jag inte orkat rensa lika bra som förr. Men men, det kommer fler gånger.... Köpte rullskridskor till både T och E! L köpte rullskor eller vad det nu heter. Så nu kan de rulla hela sommaren! Massa kläder hittade jag förståss, och annat smått och gott. Så det var lyckat som vanligt.

Vädret har visst varit fantastiskt, det märks på att nästan all snö bara har försvunnit! För några dagar sen så var baksidan full med snö, jag kollade om jag kunde sätta mig intill väggen på baksidan med en stol, och ett hörn vid garaget var utan snö. Nu är det bara enstaka fläckar med snö kvar! Och vår framsida sen... Det har varit en isbana, som alla barn trillat minst en gång på, och jg fastnat med bilen... Nu är det ingen snö alls! Härligt härligt! Men man ska inte ropa hej ännu, för april kan bjuda på oväntat väder.

Vi var på innebandymatch idag, och då tog T och E sina cyklar. E var så glad och förväntansfull. HOn har längtat efter sin cykel så! Matchen slutade 3-2 till bortalaget, men de var så duktiga så ändå. Tvättat kläder har jag gjort, och promenerat både själv, och med Ellen cyklandes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela