ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Sommarlov!!

Publicerad 2010-06-11 21:20:03 i Allmänt,

Den som ändå fick ett riktigt sommarlov.... Varför är eg. sommarloven så långa nuförtiden? Inte många barn är väl lediga hela sommaren ändå? Iaf. inga mammor och pappor. Önskar man hade liiite mer semester att ta, så man verkligen fick njuta av sommaren och sina barn. Men icket.

Idag var det skolavslutning iaf. Först i gympahallen med sång och tal av rektor. Alla klasser på söder var med. Sen i resp. klassrum, jag var med Louise och Sam med Tilda. Sen tårta och så minglade vi mellan klassrummen. Dom ligger i samma kapprum, så det är bra. Nästa år blir värre.... Då börjar L på andra sidan.

Efter skolavslutningen åkte vi hem till familjen O. Ja, iaf. några av dem. Åt lunch och fikade. De små badade och lekte. Badade inne såklart, för regnet har strilat ner halva dan. Trist värre...

I Tisdags var det vårfest för <ellen på dagis. Och nu är alla avslutningar och uppvisningar slut för denna treminen! Skönt.

Ellen hade en så fin klänning på sig då, jag blev helt kär. Hittar inga bra bilder där man ser den, massa andra barn ivägen. Men här ser man färgen iaf.



Man ser oxå Ellens fina prinsesstroll som hon snickrat på dagis! Fint vah?

Fredagkväll, här sitter jag ensam. Sam är borta, T hos farmor, E sover här på golvet och L är hos grannen. Men ska komma hem om 10 minuter. Det är så kul att det finns en kompis i grannhuset till Henne!!

Nä, jag ska fortsätta att ensamma mig. Imorgon ska jag göra Kungälv osäkert med min plånbok.

Kommentarer

Postat av: Anna B

Publicerad 2010-06-15 08:38:38

Kanske sommarloven är så långa för att alla skiljda föräldrar ska hinna ha barnen halva lovet var. nej egentligen vet jag inte varför.



Kanonsnyggt troll!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela