ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Heja Sverige!!

Publicerad 2010-06-07 14:47:16 i Allmänt,

Helgen gick alldeles för fort som vanligt. Fredag var jag ledig, vad gjorde vi då?? Justja, det var ju klippning av 2 barn, koll på studenter osv. Lördag jobb, och söndag fotbollsmatch och nationaldagsfirande.

Vi gick allihop och kollade på Tildas match, sista innan sommarlovet. De vann, och Tilda gjorde 3 mål tror jag! Eller 4, minns inte.... Det blev 6-0 iaf. Faktiskt första matchen jag kollar på. Har varit annat, som jobb emellan. Det var en fin dag med sol och värme, lite blåst. De var så duktiga så! Tilda är verkligen en bolltjej, så nu efter denna match bestämde hon sig för att fortsätta spela lite, och fick nya benskydd.



Min bolltjej!! Enda bilden där inte massa andra barn syntes. Visst ser hon skicklig ut! Mamma: det är bara Tilda som spelar fotboll. Än så länge iaf!

Sen åkte vi hem, fick en liten HO på besök. Han och E städade ur lekstugan, och diskade alla saker som ska vara där inne. Jag rensade och sopade bort all sand. När lekstugan var ren och fin, ville ingen leka där mer....

Lunchen bestod av krov med bröd.

Sen tog jag och flcikorna våra cyklar och cyklade in till fästningen. Ja, inte Ellen, hon fick åka bak på min. Aningens för långt för henne att orka cykla, även om hon är duktig.

Vi fick en ganska bra plats, slog oss ner på filten med fika och flaggor. Anledningen att vi åkte in var inte nationaldagsfirandet, utan tjejgruppen Timotej som skulle spela. Ni vet, de som var med i melodifestivalen med låten Kom.



Tjejerna fick sedan autografer och var så glada så!



Jag hittar ingen rotera knapp i det här programmet... Fanns där jag har de andra bilderna. Så ni får luta lite på huvudet, eller datorn....

Ja, sen cyklade vi hem i motvind. Gick bra det med.

Hann oxå med en promenad efter maten, så det känns som att jag får vara lat idag istället. Det regnar lite idag, så jag har knappt visat mitt ansikte ute idag öht. Bara hämtat posten och slängt sopor.

Huset skakar och låter, E och T håller på övar nån dans eller nåt där uppe. L har kompis C här, och dom gick precis ut för att cykla.

Justja, skulle ju visa vårat barnarbete!



Med pappan springandes bredvid hela tiden... Jag tror hon klippte hela baksidan själv.

Nä, nu ska jag plocka bort mellanmålet från bordet.

Kommentarer

Postat av: mamm

Publicerad 2010-06-07 15:01:33

nu var det superbra kvalité på bilderna! motiven också superbra! helt proffsig ser hon ut, tildavildamikko!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela