ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Jag drömmer!

Publicerad 2010-07-12 23:40:32 i Allmänt,

Idag satt jag, eller halvlåg i min solstol ute i hettan i trädgården. Skuggan svalkade knappt nåt, och jag halvslumrade lite. Jag fantiserade om: Ett stort rött trähus, med fina krumelurer, en lummig trädgård med fina blommor och massa egenodlade grönsaker och växthus, inget billjud, tystnad så man hörde fåglarna kvittra. Kaniner som barnen glatt lekte med, en riktig pool att svalka sig i heta sommardagar. Barnen som fick åka skolbuss till skolan, för vårt ställe låg en bit utanför stan, men ändå nära. Tystnaden, åh, härligt....

Inte för att vi har det speciellt ljudligt runtom (förutom barnen som gastar), men ändå. Jag kan sakna den där riktiga tystnaden som man bara får i en liten håla, som hos min mommo och moffa. Man reagerar när en bil åker förbi, så tyst är det. Här hemma är man van vid ett brus i bakgrunden. Så hade jag velat bo. Fast jag gissar att om vi flyttat nu, så hade både barnen och jag blivit galna. Men drömma får man!



Fridfullt!! Sam och Tilda fiskar.

Kommentarer

Postat av: eve

Publicerad 2010-07-13 00:26:49

Börjar du bli som mamma? Fast hon drömmer sig bort på toaletten då..

Postat av: peka

Publicerad 2010-07-13 18:41:10

Jag brukar också drömma om ett hus med stor fin trädgård..men jag vill/orkar inte ha hus, men det är kul att drömma :)

Och jaa, det är väldigt dyrt för en "leksak"..så jobbigt att tex handkontrollerna ska vara så dyra..det är nästan dom som blir dyrast. och man vill ju liksom ha fyra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela