ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Danmark över dagen och vaxduk.

Publicerad 2010-07-16 21:37:12 i Allmänt,

Ja, vi fick ju ett infall att ta en dagstur till Danmark, fick tips av sams syster som skulle dit. Bra pris, skoj på båten med aktiviteter och nicke nyfiken osv. Så idag bar det av. Vi började med en frukostbuffè, eller brunch om man ska vara noga.



Nicke mötte vid ingången.



Frukost, gott!

Vi spanade lite uppe på soldäck, Sam ville inte följa med han är som mamma, livrädd för barn och att trilla i/ner.





Jag stannade där ute en stund, medans barnen och Sam spelade wii, och annat skoj nere i aktivitetsrummet.

Sen var det mer Nicke nyfiken, nån liten "show", och vi köpte nickedrinkar till barnen.

VI kom fram till Danmark vid halv 1, då strosade vi runt lite och hade det så skönt!



Fikade lite på nåt cafè, god hemagjord glass åt barnen. Jag hittade en underbart fin vaxduk! Kärlek vid första ögonkastet kan man säga, och jag är så nöjd och glad nu när den ligger på köksbordet!

Ja, det var inte så mycket tid i Danmark, så vi vandrade tillbaka till båten.



Ellen hittade små håligheter som hon tyckte var skojiga, hon pratade in i dem och ropade efter råttan som visst skulle bo där.... Sen hittade hon den och slängde tillbaka den i hålet.



Vi spelade lite på såna där spelautomater, vann väl några kronor, men spelade upp allt igen.



Barnen fick köpa lite saker, och vi vuxna köpte lite dricka.



Ellen köpte en nicke docka, och tjejerna en topmodel bok. Typ en målarbok fast man disignar kläder osv. till damer.

Sen satt jag rätt länge på soldäck medans barnen kollade mera Nicke nyfiken och annat. Ja, vi åt middags buffè innan oxå förståss.

Sen började båten närma sig vårt land, och barnen kom upp på däck och vi njöt av solen, havet och vinden!!



Ja, det var en härlig dag! Nu är Tilda hos farmor, sam och Louise ute och fiskar och Ellen och Nicke ligger och ser på film, och har förhoppningsvis somnat. Det är rätt besvärligt att ha en nyfiken apa hemma...



Mamma, fota på nicke, mamma, nicke vill oxå ha mat, mamma, där ska nicke sitta.... osv....

En bonusbild på min fina duk!!



Den är mer turkos än på bilden, där ser den nästan ljusblå ut.

Nu ska jag se om  dom somnat där inne, för isåfall kan jag oxå gå sova!! Jobbar sista dagen imorgon, sen är det 4 veckors SEMESTER!!!

Kommentarer

Postat av: peka

Publicerad 2010-07-16 23:05:11

Åh, du hittade en duk tillslut! Och den passar ju till massor med färger, så slipper du byta duk ;)

Postat av: eve

Publicerad 2010-07-17 00:42:06

Fin och färgglad vaxduk! såg ut att vara en riktigt härlig båtresa, nu blev jag avis!

Postat av: Anna B

Publicerad 2010-07-17 08:16:46

Aha, det var en vaxduk! Såg den på facebook. Jättefin. Precis i min smak.

Vilken härlig resa ni verkar ha haft.

Postat av: Vendela

Publicerad 2012-04-24 19:05:25

Hej!

Min dotter är helt galen i nicke nyfiken. måste bara fråga vart ni har köpt nicke nyfiken dockan?

Svara gärna till min mail.

Mvh Vendela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela