ytterbymorsa

Så mycket om så lite.

Helgen har rusat förbi.

Publicerad 2010-01-10 21:01:10 i Allmänt,

Och imorgon börjar arbetsveckan igen.

I helgen har inte så mycket hänt tror jag. Fredag var jag och lillskruttan lediga. Det var hela minus 18 grader på fm!! Solen sken så det var så himla vackert. Vi tog en promenad, eller jag gick och Ellen fick åka pulka med lammet under sig, vi gick till en vän och hennes små busungar. Litte V är så söt så man storknar! Full i bus, och alltid med ett soligt härligt busigt leende! Ännu mindre A har vuxit, och satt fint i en matstol och smakade på lite majs. De växer så fort!

När de stora kom från skolan så mutade jag dem med lussebullar, varm oboy och rischoklad så vi kunde gå till pulkabacken. L hade en kompis med sig, och det var riktigt härligt.

Kvällen spenderades i soffan till lets dance. Massa gott till förståss. T sov hos farmor och L hade en kompis som skulle sova över, men hon åkte hem vid 22.

Lördagen var skridskodag för de stora. sam tog med sig Ellen oxå så jag kunde åka till lindex själv. Bilskrutten startade inte och jag blev sur. Bensinmätaren funkar inte, så jag knatade till preem och fyllde en dunk. Sen startade den så fint. Kom tillslut till lindex, och hittade endel reakläder till Louise mest. En lång tjock härlig kofta till mig oxå.

Sedan grejade vi lite hemma, städade Louises garderob bla. Sen åkte vi till vänner på middag. Det var både gott och trevligt! Jag fick dagen till ära dricka vin, det brukar vara sams grej, men eftersom han har ny bil, så erbjöd han mig att dricka "för en gångs skull"....

Idag söndag har vi haft lille HO här. Han blev utbytt mot Louise, som är mer shoppingsugen än han. T har lekt med kompis hela dagen. Jag har hunnit tvätta lite, och ta en promenad i dagsljuset. Handla har jag oxå gjort, fast bara lite.

Nu ligger jag här och väntar på filmen på fyran. Då ska jag stänga ner den här burken och bara titta på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katja

En blogg om ett vanligt liv med några ovanligt underbara tjejer!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela